Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Beauty tag - 15 frågor.

Publicerad 2011-07-06 22:05:36 i Allmänt,

Sminkan fick igår en utmaning av Tyrannika som gick ut på att man skulle lista ett antal sminkfavoriter. Hon passade eftersom hon inte sminkat sig på år och dar, men jag blev sugen så jag hakar på istället.

 

1. Vilken är din nuvarande favoritfoundation? GloMinerals GloPressed Base tror jag, det är utan tvekan den jag använder mest just nu. Fast egentligen har jag tre favoriter, GloPressed Base då, Bare minerals originalformula och Everyday Minerals foundation i intensiveformula.

 

2. Favoritconcealer? Kan inte säga en, måste säga tre igen. MAC Studio Scuplt Concealer att ha under ögonen när jag vill ha mer täckning, typ i kvällsmakeuper, MAC Select Cover Up för dagsbruk, mycket bra både under ögonen och på blemmor samt Everyday Minerals Intensive Fair eller Medium beroende på hur mycket färg jag har. Den sistnämnda har jag dock bara på blemmor och liknande, den är inte alls imponerande under ögonen tycker jag.

 

3.  Din åsikt om lösögonfransar? Jag ÄLSKAR lösögonfransar! Jag använder det tyvärr alldeles för sällan nu, jag är lite besviken på mig själv över det.

 

4. Slänger du din mascara efter tre månader? Nope, det är då den börjar bli som bäst ju. Min mascara är över 3 månader och still going strong. Men det beror på vad det är för mascara, jag slänger efter 6 månader eller när den känns torr.

 

5. Vilken är din favoritmaskara? L'oreal Double Extensions Beauty Tubes

 

6. Vilken är din mest älskade "muliti task"produkt? Medevisalvans intensivstift, suverän som cerat, nagelbandskräm och smörja i största allmänhet.

 

7. Använder du någon primer? Nja ytterst sällan. Jag äger ett par stycken, men tycker att det gör lite för liten skillnad när jag använder dem.

 

8. Favvomärke rent generellt på makeup? Nej vilken svår fråga! Det kan jag omöjligt svara på. Jag har nog 1-3 favoriter för varje produktkategori, men det får bli en annan lista.

 

9. Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu? Lurigt. Kanske MUS Aquarius för att turkos är min sommarfavoritfärg och jag gillar Aquarius bäst av mina turkosa skuggor.

 

10. Favvoläppstift? MAC Slimshine Bare som tyvärr har utgått och sjunger på sista refrängen.

 

11. Favvoläppglans? MAC Slimshine Bare. Det är en hybrid mellan stiift och glans, då kan jag väl få säga den på båda?

 

12. Favvoblush? Äntligen en lätt fråga, MAC Mineralize Blush Pleasantry! Egentligen vill jag säga 10 favoriter men jag ska hålla mig till min första tanke.

 

13. Nämn tre favoriter inom billigare "drugstore"make up-saker? Första tankarna: Wet n Wild Brow Essentials, L'oreal Double Extensions Beauty Tubes och Everyday Minerals Intensive Foundation. Men sen tänkte jag lite och måste få säga en sak till, alla mina fantastiska superbilliga, högpigmenterade skuggor som jag har köpt på nätet för en spottstyver, till exempel Tayloar Made Minerals, Fyrinnae, Brite Bird Makeupcosmetics med flera.

14. Nämn tre favoriter inom dyrare "high end"make up-saker? Hmm, vad är dyrt då? Är MAC dyrt till exempel? Jag måste tänka lite nu. Ska göra pannkakor och fundera… Okej, har gjort och ätit pannkakorna. Jag säger Too Faced Shadow Insurance, Clarins Retractable Brow Definer i Lightest Brown, som förfärligt nog har utgått ur sortimentet och MAC Mineralize Blush. Är det High End? MAC är väl på gränsen men över 200 för ett rouge är väl i alla fall ganska dyrt?

15. Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv vilka tre saker skulle du välja? Åh vad kul, sånt här brukar jag fundera över! Jag vill ha mineralfoundation, ögonbrynspenna, eller skugga men i så fall måste penseln ingå och så rouge. Skulle bli lite sparsminkat men jag skulle klara mig och brynpennan eller skuggan kan ju tjänstgöra som eyeliner också när det är dags för fest:)

 

//Emma

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela