Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Taffeta

Publicerad 2011-01-05 08:20:00 i Naglar i övriga färger,


Finest Silks är en kollektion av mjuka, dämpade och feminina lack från Nubar. Taffeta är en av dem och i flaskan förefaller det mig rätt ointressant. Det är en beigebrun historia och jag har på förhand bestämt att det nog ska vara oklädsamt och trist. Det är inte det. Väl på nageln plockar den fram en dold lite rosa ton som får den att klä mig alldeles utmärkt Färgen känns vilsamt behaglig för ögat och får mig att minnas mina favoritnagellack i början av 90-talet. Jag hade mycket toffeefärger, kola, rosabeige och gammalrosa ett tag där, blandat med vampiga vinröda. Ganska precis de färger som Nubar bjuder på i den här kollektionen faktiskt.

Ja, en behaglig färg alltså, och dessutom väcker den alltså upp nostalgiska lackminnen från min ungdom. Det gör snart sagt alla färger när man är så gammal som jag, men den här perioden är jag kanske minst ofta utsatt för att återuppleva så det känns rätt spännande. Taffeta är dock ett så mycket bättre lack än något av dem jag hade då. Det här täcker med två lager, är supersnabbtorkande och har på alla sätt perfekt formula. Jag kan inte måla naglarna just nu, det blir kladdigt och dant hela tiden och jag tror det har att göra med min nedkortning av naglarna eller på att jag inte har min vaniga "lackplats" här på landet, men vem vet vad det är för orsaker. Det är dock som det är och kladd på nagelbanden är inte penselns eller lackets fel utan mitt.

Ljuset är dock inte mitt fel. Det här lacket swatchades inte bara som många andra ur kollektionen utan jag bar det, precis som jag burit Santeen och Marabout, som manikyr. Dessa bilder togs på morgonen efter att jag målat naglarna. Jag målar nästan alltid manikyrer på kvällen. Det var ett utmärkt lack att välja då det torkade otroligt snabbt så jag inte behövde vänta länge innan jag skulle krypa i säng.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela