Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Nidhi

Publicerad 2011-02-25 06:28:00 i Naglar i rött,


Nidhi från Zoya Sparkle 2010 är ett rött lack med massor, massor av microglitter i brist på bättre ord. Det blir inte en foil som t.ex Charla utan är mer ett traditionellt lack med glitter i. Oerhört vackert är det alla fall. Oerhört vackert! Jag trodde det skulle vara orangerött men det är korallrött med rosa ton. Så fint!


Glittret är huvudsakligen kallt, silver och lite lila tror jag, så lacket blir spännande och svårplacerat. Varmt eller kallt? Vad tycker ni? Det ändrar också karaktär med ljuset. Alla dessa bilder är tagna vid fönstret men på lite olika avstånd och vinklar. Solen sken ute, som ni ser. En blek vintersol men ändå. Totalt bildspam för att visa alla hennes ansikten blir det här:

Rosa och rött och lite orange. Korall med silver.

Intensivt rött.

Djupare, köttigare korall med tydligt lila inslag i skimret. Ja, ni ser själva. Vackert!
Tre lager lack, tunna, snabbtorkande sådana. Det hade räckt med två om man är lite flödigare på andra varvet. Oerhört vackert och oerhört bra på alla vis. Mmm! Nidhi!

Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2011-02-25 08:32:40

Rakt ut vackert!!!

Postat av: Mína
Publicerad 2011-02-25 08:38:35

Beautiful!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-02-25 08:42:34

Så vacker färg!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-25 08:48:06

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-25 08:49:21

Ops, råkade trycka på enter två ggr i förra kommentare. Provar igen. :)



Det är så vackert. Dina bilder gör mig alltid sugen att lacka med just det lacket du visar. :)

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-02-25 09:21:53

Hej vilket grannt lack. det ska jag skaffa direkt. Jag har också problem att sortera då brukar jag fråga Lars min sambo vad det ska stå. Men jag hade nog ställd det på röda lack.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-02-25 09:22:29

Superfint!

Postat av: Lisa
Publicerad 2011-02-25 14:54:30

Kanske (?!) är det något fel på mig men det där lacket får mig att bli sugen på gelehallon?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-25 15:15:10

Emma! visst är det!



Mina! It is! I love it!



Annie! Ja, en riktig skönhet!



Pamsan! Vad bra om jag lyckas inspirera lite! ;D



Åsa-Li! Jag är verkligen förtjust i det här och det är synd att den liksom blivit lite bortglömd för de andra "systrarna" i kollektionen. Ett underbart lack! Jag tror det blir placerat bland röda lack jag med.



Maja! Ja!!



Lisa! Inget fel på dig men jag blir mer sugen på fest! Ett festlack är det!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-02-25 19:33:22

Gud så vackert! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-26 09:42:51

Det ser underbart vackert ut! Synd att zoya inte går att köpa hos transdesign, isf skulle jag nog ha många fler...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-26 14:15:29

Josephine! Ja, det är underbart!



Emma! De finns ju hos Beverly Beaute... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-26 15:28:45

Mmm, men det är dyrare än att beställa från USA. Men visst, skulle kunna va ett alternativ såklart. de har ju nubar också...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela