Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI The One That Got Away + Teenage Dream

Publicerad 2011-02-13 12:07:00 i Naglar i rosa,


Inför Alla Hjärtans Dag kan vi väl titta på något rosa. OPI:s samarbete med Katy Perry gav oss ju en kollektion med fyra väldigt fina lack och så cracklelacket Black Shatter. Jag tycker faktiskt om alla fyra lacken, både de två skimren och de två glittren, så tack Katy, bra jobbat!

The One That Got Away är en magentarosa skimmerbomb som ändrar färg lite beroende på ljuset. I solsken blir den mer mättad medan mulen himmel ger en kallare rosa med en lite ljusare rosa flash, tycker jag. Det är snyggt som sjutton men inte riktigt lika mäktigt som China Glaze Ahoy (guldskimmer i den istället för rosa) och jag måste nästan prova denna och Let me Entertain You sida vid sida för att se om inte LMEY kanske inte är strået vassare ändå. Vad säger ni andra som har båda dem?

För att visa skillnaden i färgen beroende på ljus får ni två stora bilder att jämföra:


Och så smackar vi på glittret Teenage Dream som extra allt. Lite cirkusvarning men kul.

Kommentarer

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-13 13:04:58

Snyggt snyggt snyggt!! Jag är faktiskt helt kär i alla Katy Perry-lacken. Hypen är verkligen berättigad tycker jag! The on that got away är faktiskt min favorit än så länge :)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 14:14:17

Nailsbybellan! De är fina, lacken. Helt klart värda att äga.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-13 14:59:09

Jag tycker nog Let Me Entertain Me är snäppet finare, det är ju lite mer sparkly. Men The One That Got Away är väldigt snygg den också.

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-02-13 15:26:36

Hatar dig lite nu (fast bara pyttelite) bara för att du lyckats få så bra bilder på lacket. Jag gav upp efter tredje försöket.

Dessutom grämer jag mig fortfarande över att jag "tappade bort" mitt Teenage Dream på väg hem från pressvisningen, det var ju det lacket jag var mest intresserad av ju. :/

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-02-13 15:35:29

Jeg har ikke denne, men ut fra bildene synes jeg LMEY er finere.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 15:45:03

Nailtastic! Jag tror också jag föredrar LMEY framför denna men båda är så klart fina.



Tina! Ja, jag förstår att det är bittert att tappa bort ett lack men jag kan ju återgälda "hatet" med att du ju alla fall fått dina och är på presslistan, något jag inte är. :P



Solveig! Ja, vi bestämmer det. LMEY är bäst! Den har jag i fullstor flaska nu också så det är bra om jag valde att satsa på rätt lack.

Postat av: *Tina Svarar*
Publicerad 2011-02-13 16:49:30

Haha bra svarat! Nej det är verkligen inte synd om mig. ;)

Postat av: Anna
Publicerad 2011-02-13 20:10:12

Jag har alla de tre som du skrev om här men gillar nog The one that got away bäst, tycker att Ahoy är lite för tamt på något vis.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-13 20:15:56

Båda lacken är fina! Katy perrykollektionen är härlig, särskilt glittren. Har haft halvnagel med teenage dream i helgen och tycker det är så snyggt! Hur många lager är TOTGA?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 20:29:23

Anna! Ahoy är ju underbar med allt guldet i solen! Men vi är alla olika. Jag föredrar nog både Ahoy och LMEY framför denna.



Emma! Tre och ett halvt. Med ett halvt menar jag att jag duttade lite där det så halvdant ut. ;D

Postat av: Anna
Publicerad 2011-02-13 20:33:37

Solen? Det vet jag inte vad det är haha!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-13 21:21:07

Blä. Då är let me entertain you bättre för den är inte så skir. Men teenage dream är underbart! Älskar...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-14 05:50:18

Anna! En dag kommer du också få uppleva SOL och då ska du plocka fram Ahoy! :D



Emma! Ja, absolut ä det så. Jag har inte provat Teenage Dream mer än så här och då blev jag inte så himla tagen. Tror dock att den blir utmäkt för "halvnaglar".


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela