Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Last Friday Night

Publicerad 2011-02-15 07:35:00 i Naglar - glitter för layering,


Först ut att provas men sist ut att visas av Katy Perry-lacken är Last Friday Night. Här har jag provat det ovanpå ChG Sea Spray.


Lacket är ett multiglitterlack med skir ljusblå bas. Helt okej som accentlack men knappast något jag kommer använda på egen hand. Här är det två lager av lacket ovanpå det blå Sea Spray. Att få det opakt skulle alltså kräva minst fyra lager. Det är dock som accent jag vill använda det, antingen i layering, tippar eller liknande, och för det passar det ju bra. Och visst är det fint glitter! Olika storlekar och färger. Roligt.



Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-15 10:09:33

Det här köpte jag på Åhléns i fredags. Som tur var så hade jag bonuscheckar så det blev inte sååå dyrt. Tyckte det var så fint i flaskan. Nu vill jag ha Teenage Dream också även om jag inte är så rosa. Det blev jättefint över Sea Spray.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-15 11:38:40

Pamsan! Jag tror miniflaskan räcker bra för mig. Det är ingen riktig favoritkandidat även om det är helt okej.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-15 12:58:46

Riktigt snyggt! Den enda jag inte hunnit prova från Katy Perry än. Den står här på bordet, men nu är jag så ledsen över mina stumpar till naglar så det känns inte som jag kommer kunna ge det rättvisa nu :/.. Men förhoppningsvis om några veckor!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-15 13:29:37

Jag gillar Last Friday Night, men det är ju helt klart ett layering-lack. Det var inte ens i närheten av opakt efter fyra lager på mig.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-15 16:03:41

Jag vet inte vad det är för fel på mig. Har något emot miniflaskor även om det hade räckt gott och väl. Det är nog samlingsnörden i mig som gör att jag vill ha stora flaskor. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-15 19:15:33

Nailsbybellan! Ja, de växer säkert ut snabbt, dina naglar.



Nailtastic! Nej, det känns inte som jag ens kommer försöka ha det ensamt.



Pamsan! Jag är glad att det finns småflaskor för jag har knappt tagit slut på något lack... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-15 22:41:06

Fint, men jag tror ändå att teenage dream känns lite roligare... tycker du?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-16 06:18:39

Emma! Teenage Dream känns som att den alla fall skulle kunna gå att ha ensam. Den här är ju omöjlig på det sättet.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-16 22:58:45

Ja det är nog sant. fast allvarligt, den kräver nog iaf tre lager och fatta vilket helvete att få bort...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela