Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack i rött

Publicerad 2011-02-26 17:06:00 i Nagellack - jämförelser,


Larvigt lika lack i brunrött. Ja, det är verkligen försumbara skillnader på dessa skönheter. Eller vad tycker ni?

Det ni ser är följande:
pekfinger - Illamasqua Scarab
långfinger - China Glaze Branding Iron
ringfinger - OPI Royal Rajah Ruby
lillfinger - OPI Sanguine

Sanguine och Royal Rajah Ruby är väldigt lika. Jag kan inte märka någon skillnad faktiskt. Här ser ni ett lager av Sanguine och tre av övriga. Branding Iron är rödare än RRR på första lagret men sen blir de oerhört lika. Scarab är också väldigt lik men torkar lite matt, som ni ser, till skillnad från de andra tre. Man behöver absolut inte alla dessa om man inte är en galen samlare som jag. Vilken skulle ni välja av dem eller vilka har ni?


Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-02-26 17:11:44

Om jag bara sett bilderna utan att läsa texten så hade jag trott att det var samma lack. Fin färg på dem allihop.

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-02-26 17:38:18

Ja, de var verkligen hutlöst lika! Jag trodde att det var större skillnad mellan Branding Iron och Scarab. Tur som fasen att jag inte skaffat båda då. Haha!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-02-26 18:21:28

Vilket av dem skulle du välja om du bara fick välja ett av dem, dvs vilket har bäst egenskaper när det gäller täckning, torktid och är lättast att måla med? Sånt är intressant tycker jag! :-)

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-02-26 19:12:26

Jag trodde det var ett lack när jag tittade på bilderna först när jag läste texten insåg jag att de var olika lack. Snygga var de i alla fall!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-26 19:48:12

Sminkjante! Ja, det är en trevlig färg. antagligen därför jag har så många... :D



Viola! Ja, det är inte så att det direkt syns att man har olika lack på fingrarna...



Ninni! Alla lacken finns ju beskrivna på bloggen. Jag skulle säga att RRR och Sanguine är i princip lika och BI mest täckande men med tricksigare formula. Ingen av dem är bättre än någon annan, det bero bara på vilket märke man föredrar.



Marie-Louise! Ja, visst är de löjligt lika! :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-02-26 21:39:09

Ah, då hänger jag med! :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-26 21:44:04

Fina lack! Men har ju Branding Iron så klarar mig väl:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-27 08:21:29

Ninni! Vad bra! Jag vill med ett sådant här inlägg bara visa likheten, inte recensera. Då blir det helt övermäktigt. :D



Emma! Ja, det gör du. Den är mest täckande och har bäst glans tycker jag. Sen har den ju nackdelar med men det finns ingen anledning att köpa ett till i samma färg bara för det.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2011-02-27 11:14:16

Jag gillar den typen av färg...så jag skulle väl välja alla skulle jag tro.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-27 12:52:47

hah jo de där är larvigt lika:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-27 13:51:47

Fåfängan! Så du har en livstidsförsörjning? :D



Sanna! Visst är de!

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2011-02-27 22:43:45

Branding Iron, sjukt fint! Påminner om blod tycker jag... :3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-28 10:20:44

Michi! Ser du skillnad på den och de andra? Jag håller med om att BI är galet snygg dock!

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2011-02-28 14:02:21

Ja, det kanske inte är så i verkligheten men jag tycker att Branding Iron ser ut att ha mer djup och ett mer juice-igt, glossigt glans ^^ Väldigt vampigt! ~


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela