Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze High Hopes

Publicerad 2011-02-21 16:34:00 i Naglar i korall&persika,


Här kommer bilder på ett oerhört vackert lack som jag tyvärr inte gör rättvisa på mina bilder. I lördags, innan jag gick och lade mig, satt jag i mörkret och tittade på en film samtidigt som jag målade naglarna med China Glaze High Hopes. Jag lyckades få vartenda finger fullt med katthår och damm som virvlat upp under packningen av garderoberna i mitt arbetsrum/walk-in-closet. Ledsen för det för lacket förtjänade bättre.


Jag minns första gången jag såg lacket hos LipGloss Bitch. Jag ville genast ha det men tyckte att jag redan hade tillräckligt med korall eftersom jag precis fått Nubar Coral Collection och då precis börjat uppskatta korall, rosa och sådant. Jag var inte säker på att det skulle vara speciellt länge och det kändes onödigt att skaffa ett till korallrött krämlack. Sen var ju bilderna väldigt frestande och de har legat i bakhuvudet på mig sedan dess. Man kan säga att LipGloss Bitch r skyldig både till mitt köp av denna och av systerlacket Heli-Yum.  Nu har det alltså gått ett år, bilderna var etsade i min hjärnbark och i ett anfall av "det är så synd om mig" så tröstshoppades de från 8ty8. Väl värt!

Så här ser underbara High Hopes ut i solens strålar!

Jag gillar verkligen Heli-Yum, som jag visade på bild för några dagar sedan, men faktum är att jag nog älskar High Hopes lite mer! Tre lager ger en glossig, fantastisk krämig finish som lyser som något havets najader skulle kunna bära runt halsen i vackra korallhalsband. Att jag lyckades göra det ludet och hårigt som Esau var ett attentat mot dess fullkomlighet men ni får tro mig på mitt ord. Korallröd perfektion är synonymt ed High Hopes!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-21 21:05:14

Synd med håren och dammet, men det är iaf ett fint lack...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-21 21:18:17

Jag längtar bara mer och mer efter våren när jag ser lack som det här!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2011-02-21 21:34:51

åååh kan sommaren komma snart?? helt underbar sommarfärg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-22 06:15:29

Emma! Ja, förhållandena var inte de bästa men lacket är underbart.



Roxcat! Ja, jag med!



Rouaa! Håller helt med. Vår nu, tack!

Postat av: Sussie
Publicerad 2011-02-22 17:22:42

Lacket var fint, men det bästa var ju att läsa det du har skrivit till, du uttrycker dig klockrent!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-22 17:52:42

Sussie! Tack! Det hade ju varit ännu bättre om jag fått med alla bokstäver också... :D

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-02-22 19:21:06

Jag har inga corallack tror jag men det här var riktigt fint, det måste jag nog ha :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela