Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Heli-Yum

Publicerad 2011-02-14 08:10:00 i Naglar i rosa,


Jag kör på med rosa nagellack eftersom det ju är, som vi konstaterat, Alla Hjärtans Dag. Hoppas ni inte helt vikt er för kommersialismen men självklart är det fint att uppmärksamma kärleken lite extra. Och den måste väl inte vara romantisk? Hur som helst, China Glaze Heli-Yum kom med förra årets vårkollektion Up&Away som ju till största delen var en pastellkollektion. Då var jag rätt osugen och köpte bara Four Leaf Clover (som jag sedan gav bort) och skippade resten. Sen har det ändå på något vis blivit så att lack efter lack krupit in i samlingen. Lemon Fizz, Happy Go Lucky, den här...

Heli-Yum är långt ifrån en pastell dock. Den är underbart lysande magentarosa som nästan blir röd. Fantastiskt fin! Jag gillar att det täcker med två lager och att det är så enkelt att måla med. Ett fantastiskt krämlack som jag inte borde väntat så här länge med att införskaffa.

Bilderna gör det inte rättvisa. Det är så vackert! Och ett året-runt lack som man blir lika glad av vinter som sommar.

Slutligen en liten blomma till alla mina läsare. Ha en härlig Alla Hjärtans Dag!

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-14 08:32:50

Fint! Tack för blomman :)

Postat av: Johanna
Publicerad 2011-02-14 09:19:16

Heli-yum är ett lack som jag blir jätteglad av :)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-02-14 10:13:49

Fint lack, fin blomma. Brukar inte fira AHD, men ikväll ska barnen sova hos morföräldrarna och maken och jag ska "kidnappa" varann och hitta på nåt kul;)

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-14 10:59:34

Heli Yum är en av mina absoluta favoriter i rosa. Den är så härlig krämig och fin! Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-14 14:28:00

Jag köpte ju aldrig detta eftersom jag tyckte färgen såg trist ut. Men sen har jag ju läst på massor av bloggar att det är jättevackert så kanske har jag fel? Det ser visserligen fint ut på alla bilder, men det väcker liksom ingen köplust.

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-02-14 15:25:37

Yum yum! Jeg elsker denne lakken, virkelig en av mine favoritter! Fargen er bare så utrolig herlig. :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-02-14 15:50:17

Jättefint, ser ut som godis!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-02-14 17:00:56

Heli-Yum är ju en favorit! Färgen är så härlig :) Min pojkvän gillar den också, han har en förkärlek för lack som täcker väl på första lagret (vilket jag tycker är konstigt eftersom antalet lager inte är något som drabbar honom)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-14 18:02:07

Kerstin! Du är värd en blomma! ;D



Johanna! Ja, det är himla trevligt!



Aila! Jag firar inte heller men passade på att vältra mig i rosa idag för jag känner för det. :D



NailsbyBellan! Detsamma! Och visst är den fin!



Nailtastic! Alla har hjärntvättat mig till att gilla den. jag köpte den inte heller förrän i år. Den är snygg men inte så snygg som Koala Bear-y. :D



Solveig! Det är definitivt snyggt!



Maja! Ja, en vacker nyans!



Annie! Ja, det är ju ett stort plus för oss som lackar. Kanske är det att det tar mindre tid att fixa naglarna så han har mer tid med dig? :D

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-02-14 21:02:57

Oh, den är ju helt underbar. Tur att du påminde mig, måste använda den här snart OCH Koala Bear-y. Har glömt bort dem lite...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-15 07:19:54

Nailspotting! Jag älskar speciellt Koala Bear-y. den använder jag nog varje år alla fall. Det här kommer nog också få leka fler gånger.

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2011-03-25 13:31:04

Jag klickade hem Heli-Yum i min senaste beställning och jag är grymt nöjd!! Det kan nog vara min nya favorit! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela