Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Snöflingor och Blue Year Eve

Publicerad 2011-12-31 10:25:00 i NailArt,

Det här är inte min nyårsmanikyr. Det kunde ha varit dock för jag älskar Blue Years Eve. Det är ett av de absolut bästa blå lacken i min samling. Jag bar det här före jul och tänkte då att det eventuellt skulle repriseras idag. Det hade konkurens av Skyscraper, som jag bar för någon dag sedan, och Deborah Lippmanns Across the Universe. Det är AtU som pryder mina naglar just nu. Ni kommer få se både den manikyren och Skyscraper men det blir först nästa år. 
Det här är alltså China Glaze Blue Years Eve från deras julkollektion Let it Snow. Det är en oerhört vacker blå med utmärkta lackegenskaper. Jag har sedan jag fick hem den använt den minst fyra gånger och det är rätt mycket med tanke på både antalet oprovade lack jag har (ca 50) och antalet andra, vackra blå lack som konkurerar med denna. Jag tycker dock att den här är magisk!

På Blue Years Eve har jag klistrat snöstjärnedekaler från Nail Shop. De är mjuka och följsamma så de sitter väldigt bra på naglarna. Helt klart värda att införskaffa om man gillar den här typen av nail art. Jag hatar stela, vasskantade dekaler som sticker ut och inte vill ligga dikt an mot nageln.
Nöjde jag mig med snöstjärnorna? Nej. Jag kom på att det här kan vara ett tilfälle då jag faktiskt skulle kunna uppskatta Nubars White Polka Dots. Det är alltså snöflingor av det lacket över snöstjärnorna. Jag blev väldigt nöjd med resultatet och tyckte som sagt att det hade varit en värdig kandidat till ikväll.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-31 11:00:30

Skitsnyggt ju! Det är dessutom första gången som jag ser det där vita polka dots fungera riktigt bra!



Och jag håller helt med..... BYE (pun intended..?) är verkligen fantastisk.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-31 11:01:43

Försvann min kommentar? Jag ser den inte trots att jag f5:at och ctrl+r:at typ tjugo gånger nu.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-31 11:03:05

Chaosophia! Nej, den försvann inte! :D

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-12-31 11:22:30

Hej vill önska dig ett gott nytt år i din trevliga manikyr. Själv får jag vara olackad eftersom jag jobbar. Hade jag varit ledig skulle jag lackat med blått skimmer o fairy dust över. ha ett bra nytt år.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-31 11:41:01

Fantastiskt fin snömanikyr, väldigt mycket nyårsafton. Här är det faktiskt vitt idag, dock inte av snö utan av frost, men iaf...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-31 12:00:00

Himla fint! Just nu lutar det åt mörkblått och glitter för mig här ikväll...

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2011-12-31 12:06:28

Jättefint! Polka dotsen ser verkligen ut som snöflingor över det blåa lacket!



Gott Nytt År!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-12-31 12:18:49

Vilken vacker manikyr! Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska på naglarna ikväll, men jag ska nog komma på något snart =)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-31 13:05:42

Blue Year's Eve ser fantastisk ut! Det känns dock som att jag har en del liknande, så kanske jag inte behöver det ändå.



Gott nytt år till dig och Emma!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-12-31 13:17:17

Gott nytt år på er!



Kan du förklara hur Blue years eve är i förhållande till andra populära blå lack (gärna som jag har ;-)) Det ser så fint ut men i min värld påminner det för mycket om tex Lunar eclipse.



(nu känns det spontant som jag redan frågat detta och fått svar i nått av dina andra inlägg ;-) Må kolla!)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-31 13:25:56

Åsa-Li! Gott Nytt År till dig med och den manikyren lät perfekt. Synd att du inte kan ha den ikväll.



Emma! Ja, det är kallt och skönt ute! Jag var just på promenad. Himla mysigt!



Kerstin! Låter som en utmärkt kombination!



MNPO! JA, det blev rätt bra!



Roxcat! Jag röstar för något metalliskt, silvrigt!



Nailtastic! Jag förstår vad du mena. Det är dock så mycket bättre än alla andra liknande!



Kajalen! Lunar Eclipse är väl duokrom med lila inslag? Den här ser jag som rent blå. Jag kan försöka göra en jämförelse, alla fall av flaskor, när jag kommer hem. Påminn mig gärna. Och Gott Nytt År till dig med!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-31 15:20:13

Åååh så snyggt!!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2011-12-31 19:50:35

Jättevackert! Gott Nytt År till dig och Emma!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-01 00:48:23

Annie! Ja, det är rätt fint!



Brilliant Nail! Tack och detsamma till dig!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-01 21:06:00

Jättefint!



God fortsättning till er båda!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-01 23:14:09

Makeupoholic! tack, detsamma!

Postat av: Lela
Publicerad 2012-01-02 02:19:37

Så snygg manikyr och väldigt vintrig:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-02 07:47:24

Lela! Ja, det är den perfekta blå, Blue Years Eve. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela