Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sannas recept på rött franken (Grian)

Publicerad 2011-12-16 17:12:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Jag trodde knappt själv jag skulle kunna skaka fram ett juligt hololack utan att göra om min manikyr idag men det gjorde jag! Sanna visade sitt röda franken, eller spranken som de numera kallas när man använt Spectraflair, på sin blogg för en tid sedan. Jag älskade det och gjorde genast en egen variant. Självklart fick det ingå i min keltiska kollektion och bär nu namnet Grian. Grian är vintersolen och den motsatta aspekten till Aine, sommarsolen. Båda är fédrottningar eller om de är en och samma men olika aspekter bara. 
Receptet är NYX Fire Amber, klarlack och Spectraflair. Det blir underbart och knallrött och superholografiskt men överlack förändrar det betydligt och ger det en djupare färg men mindre av regnbågen. Helt underbart lack alla fall så tack Sanna för det tipset.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela