Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Picture Polish Jealousy

Publicerad 2011-12-01 20:06:00 i Naglar i grönt,

Ett grönt till innan det gröna temat är över. Eller vad säger ni? Det finns massor, massor med grönt kvar i arkivet men jag tror vi nöjer oss med en femdagarsvecka och lägger ner temat med ett grönt holo på fredag. Sen blir det temapaus tills jag och Emma gör gemensam sak om ett tag, men mer om det när det är aktuellt. 
Jealousy är ett av lacken jag vann från More Nail Polish i hennes holo-franken tävling. Eller spranken som de kallas nu för tiden. Det här är dock ingen spranken utan ett glitterlack från Picture Polish. Ett mellangrönt glitterlack. Helt okej men inte stunning. Formulan är ganska tjock och kladdig men kräver två lager ändå. Det torkar lite halvsegt dessutom. Annars är det väl okej men jag är mer förtjust i t.ex mitt gröna glitter från Guppy. Har jag visat det? Tror inte det, va? Vi får se om jag ids leta rätt på det och publicera det inom en snar framtid. Lovar ingenting.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-12-01 20:29:52

Jag tyckte det var superfint. Påminner det inte lite om Mistletoe Kisses? Eller nä, det kanske inte alls var samma gröna nyans?

Postat av: Cristina - PeeBeforePolish
Publicerad 2011-12-01 20:45:52

Beautiful! Green is my fav color for nail polishes! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-01 21:04:42

Pamsan! Det är fint men MK är finare ändå och har bättre formula.



Cristina! Yes, mine too!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-12-01 22:05:19

Oh ja visa Guppylacket! Är jättenyfiken, var har du fått tag på det?

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-12-01 23:23:17

Fin vinst i alla fall :)



Åh, om du ska avsluta temaveckan, Skulle du inte kunna ha med Glitter Gal?

Det är ju månadens lack på Nailmail, och skulle bli jätteglad om du kunde jämföra lite med bland annat Ozotic?



Ber just nu främst om röda lack, t ex. Red Sparkle vs. Ozotic 621!



Snälla, snälla, med ett körsbär på toppen?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-02 00:10:45

Fint, men jag hade förväntat mig mer. Tror jag kan stryka detta från min önskelista nu faktiskt. Kanske! Vi får se, men oavsett vad så trodde jag det skulle vara ännu finare.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-02 05:38:39

Mona! Okej, jag ska göra det i helgen. :D



Andrea! Ja, det är en vinst jag är glad över. Hur menar du ha med glitter Gal? Jag har några inlägg i arkivet men det mesta finns redan på bloggen och chansen att jag skulle ta bättre bilder nu i vintermörkret är minimal. Red Sparkle och Ozotic 621 är helt identiska, det har jag kollat på swatchstickorna och läst på andra bloggar. Glitter Gal och Ozotic har en del som överlappar. More Nail Polish har guider för detta tror jag.



Chaosophia! Det finns bättre, och billigare, glitter enligt mig men det är inte hemskt på något sätt. Det är ju inget fel att ha det. Fundera på det.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-02 17:36:22

Det där var mig en snygg grön :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-02 21:45:56

Annie! Ja, den är fin!

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-02 21:51:23

Läcker färg :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-03 07:11:47

Emma! Visst är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela