Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Wocka Wocka

Publicerad 2011-12-10 08:18:00 i Naglar i rött,

Wocka Wocka var inte ett av lacken jag lockades av när jag tittade på Muppet-kollektionen men av dem jag köpt (Designer the Better, Warm&Fozzie, Animalistic, Excuse Moi) är den helt klart favoriten. Ganka typikt mig, va. Ett vackert rött skimmerlack är det inte bara Emma som uppskattar på vår blogg, även jag har en svag punkt när det kommer till dem. Det här är dessutom oerhört lättmålat, flyter ut perfekt över nageln och inte ens penseln stör mig. Jag älskar Wocka Wocka! Okej, inte ett jättespännande lack kanske, men jädrar vilken formula!
Två smidiga lager, perfekt neutral röd som är lite mörkare än klarröd men inte så mörk att den glider över på vampysidan. Det är vackert skimmer dessutom. Jag kommer förmodligen köpa det som fullstor flaska för det här är ett av de där enastående rösa skimmerlacken som utgör en tredjedel av min OPI-samling. Inga kan göra rött skimmer som dem och det är verkligen så värt att äga sådana här klassiska röda, högkvalitativa superlack! Kärlek! Och det är inte ofta jag är så här lyrisk efter en dust med en pro-widepensel. :D
Wocka Wocka ingår i det miniset som finns, tillsammans med Designer the Better, Warm&Fozzie och glitterlacket Excuse Moi. För den som är sugen på att prova några av godbitarna ur kollektionen men inte köpa de stora flaskorna kan det vara ett bra alternativ. Jag gillar miniseten. Minisetet kostar $7.20 hos e-tailers och en flaska lack kostar $6.80. Sen får man ju bara ca 3 ml i varje liten flaska så ml-priset är rätt högt.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-10 09:14:15

Man får 3,75 ml i varje miniflaska. Man får alltså lika mycket om man köper ett miniset och en stor flaska. På transdesign är ju priset på minisarna suveränt men de tar ju slut så fort där och på ebay stiger det snabbt... Wocka wocka ser grym ut, nu kommer jag köpa en flaska...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-10 09:33:21

Jättefint! Jag funderar faktiskt på att slå till på ett gäng minisar.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-10 10:48:19

Emma! Ja, du har rätt, som alltid. Jag älskar miniseten, de är verkligen praktiska och bra.



Kerstin! Gör det, det är bra!

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-10 10:59:58

Fin färg :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-10 12:06:50

Ja visst är jag fantastisk!:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-10 15:32:51

Emma! JA, det är det verkligen!



Emma! Du är underbar!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-12-10 17:38:44

Älska rött..! Finns OPI på TD nu igen?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-10 17:57:54

Mona! Jag mailar dig.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-10 18:32:19

Yes, jag måste ha det här! Kollade på det på kicks med (inte för att jag tänker köpa det därifrån wink wink:P) Skitsnyggt!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-12-10 19:38:23

Jag älskar det. eBeyade hem stor flarra och jag ångrar inte att jag gjorde det!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-10 20:25:37

Sanna! Nudge, nudge, know what I mean. wink :D



Aila! Det är en flaska jag inte kan tänka mig att någon skulle ångra. Det är supervackert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-11 00:42:43

Jag tycker att det är fint, men det tog mig inte med storm direkt. Föredrar Warm & Fozzie och Animalistic framför det.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-11 08:17:11

NAiltastic! JA, Animalistic visste jag ju at jag skulle älska men den här var en överraskning. Hade inte köpt den om den inte varit med i minisetet. När jag målade med den var det som trolleri. Den passar mig perfekt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-11 14:43:14

Nu vet jag med ALL säkerhet att jag måste köpa det här också! Innan var jag lite på gärdsgårn över Wocka Wocka. Fantastiska bilder!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-11 15:36:02

Chaosophia! Det är otroligt vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela