Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Smitten With Mittens

Publicerad 2011-12-11 08:29:00 i Naglar i rött,

Det är dag nu, för mitt och Emmas jultema. Jag och Emma ska visa lite julinspirerade lack den här veckan. Det kommer säkert spilla över lite in i helgdagarna också, så klart, för det blir ju lite juliga val framöver helt naturligt, men den här veckan kommer vi göra avstampet in i helgfirandet. Det kommer bli arkivinlägg, som det jag börjar med här, och det kommer bli dagaktuella manikyrer. Så, mina vänner, plocka fram pepparkakorna och glöggen, så börjar vi!
Smitten with Mittens är ett närmast klassiskt jullack som jag köpte från Makeupoholics bloppis förra vintern. Jag bara swatchade det på de här bilderna, som för övrigt togs i februari tror jag, i min gamla lägenhet. Det är dessutom en slarvig swatch utan det överlack den behöver, men se hur ljuvligt det är! Vilken glitterbomb! Jag tror jag kommer ta med den till landet i år och ha den som ett av alternativen till julafton. 


Röd jelly med rött och guldfärgat, ganska grovt, glitter. Magiskt! Två lager som gled på lätt som en plätt trots megaborsten från OPI. Lycka! Kan man få till ett juligare lack? Visst är det en bra start på jultemat! 


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-11 10:06:58

Väldigt vackert! Varför har jag inte skaffat mig det här?

Postat av: Polityr
Publicerad 2011-12-11 10:14:25

Snyggt! Ser ut att likna China Glaze Ruby Pumps väldigt mycket.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-11 10:44:18

Vilket härligt jullack! Visserligen föredrar jag skimmer framför glitter, men det är ändå väldigt juligt och fint!

Postat av: Rebecca
Publicerad 2011-12-11 11:33:17

Hur tycker du det står sig mot Ruby Pumps? Jag är sugen på RP men letar alltid efter alternativ :-)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-12-11 12:25:35

Jultema! :) Jäää det vill jag också va med på. Har nog ett gäng oswatchade jullack som jag kan passa på att ta tag i nu.

Smitten with mittens....mmm så vackert. Jag blev väldigt sugen på rött nu.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-11 14:47:15

Jag tycker det är så fint, men det är ändå något som är lite off i mina ögon. Det är liksom lite platt? Tror jag. Fast fortfarande väldigt, väldigt fint!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-11 15:10:50

Väldigt fin färg, och vad roligt med jultema! Det ska jag absolut hänga på :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-11 15:35:33

Nailtastic! Ingen aning. Jag förstår inte varför jag inte köpte det när det släppte heller, men jag fick ju alla fall tag i en flaska!



Polityr! Men med mindre glitterpartiklar och inte bara röda utan även i guld. Finare tycker jag. :D



Emma! Ja, det är otroligt fint!



Rebecca! Jag tycker ju det mesta slår Ruby Pumps eftersom den har sån usel formula. Den var kanske ört men den är inte bäst. :D



Pamsan! Ja! Häng med på jultemat!



Chaosophia! Det är avsaknaden av överlack. Jag ska nog ha den på julafton i en riktig manikyr. Hoppas på bra ljus då.



Annie! Ja, jultema är jul!

Postat av: Christel
Publicerad 2011-12-11 16:44:44

Ljuvligt juligt:) Vill ha!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-11 18:23:17

Christel! Det är himla fint! Jag tror dessvärre det har blivit lite HTF på sista tiden. Inte helt säker dock.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-12-11 20:48:05

Meh, vad fint det var på dig! Varför gjorde jag mig av med det här!? ;-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-11 21:43:14

Makeupoholic! Ja, vad tänkte du på? Men jag är glad!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela