Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Very Pretty Vampire

Publicerad 2011-12-06 06:16:00 i Naglar - glitter för layering,

Mer Lynnderella! Snart har jag visat dem jag har, det är bara Ruby Red Ruby och Snow Angel kvar. Innan jag fick hem de här lacken var jag orolig att jag inte skulle tycka om dem på mina naglar. Jag kan få problem med vissa glitter när de känns för oroliga och ifall jag inte kan få ytan på nageln helt slät. Jag tycker det har gått ganska bra med mina Lynns ändå. Okej, det är överlacksslukande men det är även t.ex glitterlack från China Glaze eller Nubar. Med ett lager av ett par lager av ett klart baslack mellan lacket och överlacket kan man få ytan riktigt slät.
Här är det inte helt slätt dock, som ni ser, utan det finns vissa ojämnheter i ytan. Det är en bas av China Glaze Naughty or Nice från deras förra julkollektion och så ett lager Very Pretty Vampire över det. Ett lager Seche Vite på det. Ett lager räcker alltså inte utan man behöver mer för släthet. Jag lade senare på ett lager av ett ofärgat baslack och sen ytterligare ett lager Seche Vite och fick en slät, blank yta. Tänk på att inte lägga på mer Seche Vite ovanpå sig själv, så att säga, då det kan göra att glitterlack plötsligt släpper, som en lösnagel liksom, och ramlar av. Vill man ha ett hållbart resultat ska man heller inte lägga Seche Vite på en torr manikyr. Alla fall sägs det så, men jag har gjort det. Sen byter jag ofta lack rätt ofta så jag har nog inte hunnit upptäcka om det skulle chippa snabbare. Jag minns inte när jag hade en chippad nagel senast.
Igår sa Insouciant i kommentarsfältet på mitt inlägg om Connect the Dots att man kan förbeställa Lynnderellas nu från Llarowe och att hon redan nu före jul påbörjar leveranserna. Kul! Ni som har FB kan följa Llarowe där, jag som inte har får lita på att ni andra säger till mig om det är något viktigt jag annars missat. ;D

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-06 09:41:00

Jag är glad att det har funkat bra med dessa glitter för dig! Själv är jag dock mer sugen på Naughty and Nice än Very Pretty Vampire. ;D

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-06 16:05:22

Snyggt!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-06 17:25:43

Chaosophia! Jag har full förståelse för det. Det är svåra glitter för de är alla ganska grova. Jag gillar dem om jag får dem släta.



Annie! Ja, fin färg.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-06 18:05:08

Vackert!

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-06 18:22:45

Snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-06 20:31:43

Kerstin! Ja, det är den.



Emma! Jag håller med.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-12-06 21:22:26

Glittret ser jättevackert ut!

Postat av: Insouciant
Publicerad 2011-12-06 21:44:34

Direktelink til Llarowes svar på Lynnderellaspørsmål:

http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=194698007285972&id=126027514153022

Postat av: Insouciant
Publicerad 2011-12-06 21:51:38

Jeg syns disse lakkene er helt nydelige, men jeg er veldig redd for at jeg ikke kommer til å bruke dem så mye på grunn av at de aldri blir slette, så jeg har bare bestilt Bride of Franken og Snow Angel foreløpig...



Jeg syns She Lived in a Swamp er nydelig, men etter å ha lest om glitter som krøller seg står jeg over foreløpig.



Er alle like ille på det med behov for mye overlakk, eller noen bedre enn andre? Er det veldig stor forskjell fra disse og for eksempel Deborah Lippmanns glitterlakker?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-06 22:06:52

Roxcat! Det är vackert! Älskar de röda bitarna i!



Insouciant! Jag har släthetsnoja och måste få alla mina glitter släta. Idag har jag precis lackat med ett lager av ett ChG-glitter över en foil och har fem lager överlack för att bli nöjd. Det är Medallion jag har som glitter men samma sak gäller även för mina Lippmannglitter, där är det ofta tre-fyra eller fem lager överlack för att jag ska bli nöjd. jag upplever alltså inte att det är så stor skillnad. Alla fall inte om man bara har ett tunt lager av Lynns. Jag har sex av Lynns lack och jag tycker de behöver samma mängd överlack allihopa. Snowangel är jättefin och jag borde också köpt Bride of franken. Kanske gör det om den finns kvar efter jul.

Postat av: Insouciant
Publicerad 2011-12-06 23:17:01

Tusen takk for fyldig svar :-). Nå gleder jeg meg enda mer til mine Lynnderellas dukker opp.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-07 05:54:12

Insouciant! Jag hoppas du kommer bli nöjd med dem!

Postat av: Rebecca
Publicerad 2011-12-13 21:43:59

ojojoj vilket fint lack. Vart får man tag på ett sådant (jag har aldrig sett lynnderella på de webbshoppar där jag brukar handla lack :( ).

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-14 06:21:32

Rebecca! Det finns att köpa på http://shop.llarowe.com/


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela