Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Snow Angel

Publicerad 2011-12-07 05:47:00 i Naglar i vitt, nude, beige,

Dags för ännu ett av de sex Lynnderellalack jag köpte för inte så länge sen. Jag har sett så många vackra bilder på det här lacket att det, och Bibbity Bobbity Boo Blue, stod högst på min önskelista. Nu har jag det alltså i min ägo och har provat det, det är eteriskt och fint men kanske inte hundra procent jag. Jag tycker det är enastående i vissa ljus men i andra så ser det för gult ut. Inte lackets fel, utan underklädernas, skulle jag tro. Jag har CND Cheeky i två lager under ett lager Snow Angel. Cheeky är väldigt skir så mina missfärgade gula naglar lyser helt enkelt igenom och det förstör intrycket lite. 
Jag tror dock att valet av en väldigt genomskinlig bas är helt rätt för att få fram den här eteriska känslan. Det för verkligen tankarna både till änglar och till snö. Sakta fallande stora snöflingor. Så vackert. Hade det sett tillräckligt krispigt ut hade jag älskat det hysteriskt. Jag ska försöka franka fram en kritvit jelly som är lite mer täckande än Cheeky och se om jag hittar den perfekta underklänningen till den här ängeln.

En sista bild bjuder jag på, denna gång tagen i solsken:

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-07 09:31:41

Väldigt vackert, även om det inte känns riktigt "jag" heller. Men omväxling förnöjer! :-)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-07 10:59:03

Okej, jag vill nog ha det här ändå tror jag... Åtminstone om du hittar en bra bas för den. ;D

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-12-07 11:35:47

Ja vad ska man säga. Det är verkligen änglalikt :) underbart vackert!

Postat av: Insouciant
Publicerad 2011-12-07 12:57:53

Jeg ser for meg at en gråblå eller dus isblå base må bli bra. Da er man sikker på at det ikke bryter i gult, og i tillegg vil det se ut som islagt vann med ett lag snø på. Hva tror du? Isadora Chateu Grey, kanskje?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-07 17:46:31

Nailtastic! Den är ju himla fin.



Chaosophia! Ja, eller om dina naglar är mindre missfärgade än mina... :D



Evelina! Ja, väldigt fint.



Insouciant! Ja, kanske det. Jag ska fundera lite på det.

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-07 18:49:41

Vilka härliga vinternaglar :)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-07 21:16:06

Ååååh! Det där lacket vill jag helst ha av Lynderella-lacken! Så vackert!!!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-12-07 22:27:30

Kan knappt bärga mig till Lynnderella säljs internationellt, och detta står högst upp på listan. Önskar jag hade det nu, då skulle det bli julaftonlacket!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-07 23:29:38

Du, jag lovar att mina naglar är mer missfärgade än dina! Eller minst lika mycket iaf. Min lillasyster brukar påpeka att jag har gula naglar när hon kommer och hälsar på och jag sitter mitt i en lackning. :((((((



Läste idag också att alla är slutsålda redan... grattis Sofia att du är så jävla seg jämt. Jävla stress över allt nytt och unikt, jag blir galen. Och arg.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-12-08 02:46:52

This is one I want! I think I'd probably layer it, but it's lovely on you!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-08 07:33:44

Emma! Ja, det är absolut vintrigt.



Annie! Ja, det är vackert!



Mona! Ja, jag tror det är slutsålt på LLarowes pre-order-lista, men jag vet inte. Hoppas du får tag på det.



Chaosophia! Vi har ju samma baslack så förmodligen ser vi lika illa ut. ;D

Ja, man kan ju förstå att det tar slut också, Lynn hinner väl inte med att göra hur mycket som helst. Det kommer säkert tillbaka, det har det ju gjort förr. Oroa dig inte.



Nicole! It is layered here, one coat over two coats CND Cheeky.

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-12-08 08:30:37

Jag har inte fastnat för något av Lynnderella lacken- tills det här. Förmodligen är det för att det verkligen skriker vinter om det. Fint och annorlunda.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-08 15:08:38

Veronica! Ja, det skriker definitivt vinter om det. Det är vackert!

Postat av: Elin
Publicerad 2011-12-12 20:48:29

Vart får man tag på det här? Älskade bara denna..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-12 21:26:02

Elin! Det är handgjort av Lynnderella och hon säljer dem ibland från sin blogg. De finns också hos Llarowe, http://shop.llarowe.com/ men verkar vara oos just nu.

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-12-14 16:24:40

okey den VILL jag haa!!! super sööt

Postat av: lulillan
Publicerad 2011-12-26 19:29:03

Det är helt fantastiskt, bara måste ha det! synd att det är så svårt att få tag på det.....

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-26 22:04:02

Vanesa! Ja, den är söt.



lulillan! Den kommer finnas på llarowes webhop.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela