Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits Hermes

Publicerad 2011-12-07 17:41:00 i Naglar - holografiska lack,

AJg bär guldlack idag men inte det här guldlacket. Kom dock på igår att jag ligger efter med att visa min Hits holo-lack som jag tänkt få ut redan i oktober. Det är några kvar så vi kör väl igång en slutspurt och avverkar dem alla den här veckan. Hermes är ett guldmetallicholo från Hits kollektion No Olimpo. Tre lager. Bilderna tagna i solsken. 
Lacket är holografiskt, som de andra, men effekten blir mindre tydlig då det är ett guldmetalliskt lack och det metalliska liksom kvittar ut det holografiska om det inte är direkt sol eller starkt ljus från en lampa. Okej, det är Nu lät jag kritisk, det är jag inte, det är ett jättebra guldigt hololack med tydlig linjär holo i ljuset. Guldet är neutralt, lite hudigt beige nästan, och funkar nog med de flesta hudtoner. Jag gillar det men är inte galen i det. Den här känns ganska "safe" jämfört med många andra av de olympiska lacken. Tre lager, som vanligt med No Olimpo.

Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-07 18:49:51

Fint glitter :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-07 19:13:20

Väldigt trevlig nyans, jag gillar lite svalare tonade guldlack.

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-12-07 19:32:05

Tror att jag aldrig kommer att tröttna på holo-lack. Underbart vackert.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-07 21:08:27

Såklar vackert - det är ju holo! Men jag känner mig inte så sugen på detta om man jämför med de andra du har visat ^^

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-07 21:11:24

Emma! Ja, det är fint.



Cactus! Ja, jag med!



Olivia! Nej, man kan nog inte det. Älskar holo!



Annie! Nej, det är betydligt blekare än de flesta andra i kollektionen.

Postat av: sara
Publicerad 2011-12-07 21:29:14

va fint

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-07 22:02:46

Jättefint! Ett riktigt sofistikerat holo-lack :)

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-12-07 22:11:36

Jag har en snabb fråga, vet du någon bra butik i Sthlm där dom säljer nagellack? Inget Kicks eller Åhlens utan ett litet "parfymeri" typ. :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-07 23:27:52

Iiih vad fint! Nog för att jag normalt sett dras till holosar som är riktigt starka och klara i färgerna, men det här gillade jag massor. Den svala guldtonen är speciell.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-12-08 02:45:53

Wow, is this a pretty one!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-08 07:30:35

Sara! Visst är det det.



Kerstin! Ja, det var ett bra sätt att uttrycka det på.



Amanda! Nej, jag handlar i princip inga lack i butik.



Chaosophia! Ja, tonen på guldet är perfekt och holoeffekten gör det lite mer intressant, enligt mig. Jag gillar det absolut jag med men Zeus, Apolo och Hera är ju mer dramatiska...



Nicole! It is!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-12-08 07:41:39

Jag gillar verkligen den här guldnyansen! Jättefint även om det inte är det häftigaste hololacket.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-08 15:07:44

Roxcat! JA, det är nog precis så, vacker men inte det häftigaste där ute.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-08 19:08:52

Väldigt vackert. Det skulle nog trivas hos mig, jag har inga andra guldholo...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-08 20:04:01

Emma! Den här är ju väldigt jobb-lämpad också. Diskret men ändå intressant.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela