Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Frosty

Publicerad 2011-12-25 22:57:00 i Naglar i vitt, nude, beige,

Här kommer ett snabbt inlägg för att det inte ska bli liggande. Kommer ni ihåg att jag nyligen visade en manikyr med Frosty som bas och Color Clubs Snowflakes över? Jag fotade så klart bara Frosty också och jag vet att många gillar det lacket så jag kan ju visa det. Jag har i och för sig gjort det förut, men varför inte igen. Bara för att jag har problem med vita skimmerlack behöver vi ju inte diskriminera mot dem. Frosty är egentligen rätt okej, om man gillar vita skimmerlack alla fall, för det blir jämnt och snyggt på naglarna. Första gången jag använde det lade jag två lager över det vita krämlacket Snow (som jag älskar!) men den här gången är det bara Frosty och tre lager av det. Som ni ser blir det inte en kompakt vit utan man kan även efter tre lager anan en smula VNL. Det är nog en bra sak i sammanhanget för annars blir intrycket ännu mer sockerbit än vad det är nu.
Frosty är precis vad det lovar vara, ett frostvitt lack. Det är ett bra sådant om man vill ha det på sina naglar. Jag har någon konstig grej som gör att jag tror att jag kommer gilla det ända tills jag målar med vitt skimmer. Då ändrar jag mig direkt och tycker det ser gammalt och omodernt ut. Jag tror det är för att skimmerlacken får mig att tänka på de vita lack med "pärlemo" som alla medelålders damer hade när jag var ung. Jag föredrar vita kräm- eller jellylack på mig, alla fall just nu. 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-25 23:36:35

Jag gillar skimmervitt mer än kräm, så tycker detta var ganska fint. Hellre socker än tippex...

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-25 23:55:29

Haha! När jag läste "gammalt och omodernt" så hörde jag genast de små mössen i askungen säga "visst är den söt, men inte ny!" :D

Men jag tycker i alla fall att den är tjusig :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-26 00:11:16

Jag har också svårt för sånna lack när de väl kommer på. Men det är mer VNL'en som stör mig, och att det gärna blir ett par lager extra för att kompensera och då ser det tjockt ut... riktigt ljusa skimmerlack ser ofta så tjocka och klumpiga ut på naglarna när man väl får dem opaka... :/

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-26 07:54:53

Emma! Ja, jag tycker det låter rätt när du säger det men sen blir det som det bli alla fall.



Annie! Ja, många älskar ju Frosty. Det är ett fint lack, det bästa i sin genre, men jag har uppenbarligen inte fattat storheten med dem än.



Cactus! Fast då kan man ju ha underkläder till dem. Ibland är ett visst VNL att föredra framför kompakt opakt men jag förstår hur du menar, jag är också väldigt känslig för VNL.

Postat av: lulillan
Publicerad 2011-12-26 19:16:01

Jag älskar ju den här typen av lack, men jag gillar egentligen mer ett mjölkigt lite mer genomskinligt vitt med smått glitter. Har dock inte lyckats hitta ett sådant. Men detta ser riktigt fint ut det med! Gillar China Glaze lack så jag ska nog slå till på ett sånt här.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-26 22:01:50

lulillan! Ja, det blir ju skirare med färre lager...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-27 08:17:24

Mjeh... nej. Du borde prova Au Champagne!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-27 09:04:32

Chaosophia! Ja, jag funderar på det...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela