Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Yasmeen

Publicerad 2011-08-22 22:33:00 i Naglar i lila,


Jag har ju mina lila favoriter, som ni vet, och jag brukar nämna de från China Glaze i första hand. Zoya har också några riktigt tjusiga lila, kanske lika tjusiga faktiskt, Yasmeen och Hope kan väl vara jämförbara med Let's Groove och Stella kanske. Här är det Yasmeen ni ser. Två lager. Enkelt att måla med och bra torktid. Ett underbart vackert lack.

Yasmeen är väl vad man kan kalla en klassiker idag. Hon har varit uppskattad i många år av många lackgalningar och hon är väl förtjänt av den kärleken. Zoyas formula är dessutom ofta lätt att måla med och penseln ger god kontroll. Trots att Zoya är ett märke jag verkligen älskar så är nog ändå Let's Groove från China Glaze min mörklila favorit för den har ett inbyggt glow som jag faktiskt inte tycker Yasmeen riktigt kan göra anspråk på. Vad tycker ni? Vilka lila favoriter har ni?


Tittut!


Kommentarer

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-08-23 07:35:45

Look at the cute kitty! I still love Let's Groove also, but Yasmeen is beautiful. :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-23 09:11:06

Yasmeen är verkligen vacker. Underbar, djup lila. Jag känner dock att jag borde få tummen ur och beställa lack ur Retro. Har bara ett. Hur galet är inte det? :S

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-23 09:56:41

Jag har för svårt att utnämna lila favoriter just precis nu, men angående Yasmeen så är det ett av de där lacken som fått så mycket kärlek världen över, medan jag bara känner "Jaha.." när jag ser det. Visst, det är fint, men så fint? Mja.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-08-23 11:12:53

Yasmeen är jättefint! Mina lila favoriter är HMs Glamourama och Essies Sexy Divide.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-23 11:13:17

Ursnyggt! Jag hann köpa motsvarigheterna hos China Glaze innan jag fick tag på Zoya, och kan inte riktigt rättfärdiga inköp av ett till mörkt lila >.< Men jag blir allt sugen ändå :)

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-08-23 14:51:00

suuuper läcker!!!!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-08-23 15:57:30

Yasmeen har jag också, den är riktigt snygg tycker jag. Har Let´s Groove också men har inte testat den än, måste nog göra det snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-23 19:28:46

Nicole! Yes, both polishes are wonderful but Let's Groove has that inner glow that I just love!



Pamsan! Gaaaaalet!!



Chaosophia! Det är inte så unikt idag. Då var det nog mer fantastiskt, innan Let's Groove knockade det av tronen. Lacket är ju rätt gammalt.



Kerstin! jag tycker Sexy Divide är snäppet för mörkt men annars är det ju härligt!



Cactus! Nej, har du Let's Groove behöver du inte det här. Jag hade inte heller köpt det om jag inte haft omvänd ordning på dem men Yasmeen är ju ett äldre lack.



Marie-Louise! Ja, fint är det!



Maja! Ja, prova den för den är finast av alla lila!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-23 20:47:03

Det här är ett mycket vackert lack, klart värt att visa flera gånger...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-24 20:19:03

Jag tror jag köpte Yasmeen 2008, så jag har haft det länge nog ändå tycker jag. Har nog inte målat med det sen dess dock, så jag kanske borde plocka fram flaskan och se vad jag tycker om det nu för tiden. Smak förändras ju!



Idag har jag iaf Let's Groove på mig. Så fantastiskt läckert.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-24 20:45:15

Emma! vackert är det verkligen, men inte som Let's groove...



Chaosophia! Våra är nog årsbarn då. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela