Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen HD DVD

Publicerad 2011-08-07 12:30:00 i Naglar - duokromatiska,


Som ni märker har Sally Hansen den högsta frekvensen i den här serien med inlägg. Jag tror man kan utse dem till vinnaren av duokromkriget. De har flest och mest olika typer av duokromer och dessutom i flest finisher. Här kommer en ljuvlig skapelse från deras HD-serie och om den är foil eller glassfleck vet jag inte, men den är vacker.


Tre lager av DVD, ett tunt, två mer flödiga. Det torkar snabbt, oväntat nog för HD-lacken brukar bråka med mig, och det är tydligt duokromt i ljusblått och lila. Det vackraste av alla i den specifika gruppen av duokromer. Jag brukar ju länka till mina gamla inlägg och det ska jag göra nu med. Här kan ni klicka om ni vill se mitt första inlägg med DVD. Jag har lärt mig av mina misstag dessutom, applicera på torr bas (det gör jag sällan annars) och börja med ett tunnare lager men ha två flödigare sen för jämnhet. Inga problem med torktiden om basen är torr och så klart om man har pålitliga gamla Seche Vite. ;D


Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-07 12:49:00

Yum Yum YUM! Jag ska köpa lack från den här serien så snart jag kan förmå mig själv att öppna plånboken på internet igen. Så läckert!



Jag tycker det ser ut som glassflecks för övrigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 13:02:49

Chaosophia! Den är helt underbar, den här! Ett måste!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-07 13:09:04

Jag äger inte ett enda lack från Sally Hansen. Hur är det ens möjligt!? En skam, när jag fått nytt jobb blir det SHbeställning på Ebay, kan du rekommendera nån säljare?

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-07 13:22:57

Jag äger inte heller ett enda Sally Hansen och efter alla din underbara inlägg börjar jag ifrågasätta detta. Vet inte var jag ska börja bara...

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-08-07 13:27:02

Håller med om att DVD är ursnygg men jag börjar undra om det är fel på min flaska. Jag hade 4 lager och ändå var det extremt skirt med mycket VNL. Ska testa ditt tips enligt ovan och se vad som händer.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-07 13:32:03

å så underbart! Måste ha!

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-08-07 13:48:11

Jag äger inte heller ett enda Sally Hansen lack och frågar mig varför- precis som Pamsan. Måste scanna ebay någon gång framöver. De har ju uppenbarligen en massa underbara lack!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-07 14:28:35

Jag har velat angående detta lack sen jag beställde HD Laser, ska jag beställa eller inte?

Men det är ju sååååå fint så det blir nog till att leta upp en säljare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 14:35:54

Kajalen! Cassie Cosmetics är bra vad gäller SH. De samfraktar så det blir inte så dyrt med frakten och de har bra priser och är pålitliga.



Pamsan! Börja med holo, duokroma och deras HD-lack. :D



Vika! Ja, prova som jag skriver här för jag hade samma problem med det innan.



Cactus! Ja, det måste du.



Veronica! Ja, de är makalösa! Jag har massor, massor och älskar de flesta av dem.



Lina! Laser är inte lika fint så hade du frågat mig innan hade jag sagt ta detta och skippa Laser. ;D

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-07 15:25:38

Jäklar!!! Va snyggt detta va!!!! varifrån beställer du Sally h????

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 15:38:23

Liza! Från eBay.

Postat av: gnoma
Publicerad 2011-08-07 15:57:40

This is absolutely pretty _

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-08-12 10:32:53

Gosh, vilket vackert lack! Det här åkte direkt upp på önskelistan, älskar den där finishen också, med ett sådant lack på kan man ju knappt sluta titta på det! <3


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela