Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Royal Navy

Publicerad 2011-08-25 06:39:00 i Naglar i blått,


Royal Navy har fått många fans bland nagellacksälskare i hela världen. En klarblå jelly med turkost skimmer. Jättefin färg faktiskt, även om jag stod emot rätt länge. Det ni ser är två lager vilket ger lite VNL men inte störande mycket. Jag kan ha det så här och faktum är att glittret kamoflerar det rätt bra i verkligheten. Så jag älskar lacket, tänker ni nu. Nej. Jag har många gånger svurit över Orlys penslar, så även denna gången. Den är lång, det tenderar att samlas lack på penselskaftet som sen rinner ner längs skaftet och droppar och pölar. Formulan är lös och rinnig så det slutar med att jag har blått lack på hela mig men tack och lov inte på fåtöljen. Jag hade stora fläckar av blått på bröstet och magen efter droppar som fallit från skaftet. Det här händer mig bara med Orly. Den långa borsten i penseln gör det svårt att känna kontroll tycker jag, den är för sviktande, men den är åtminstone smal. Kanske skulle funka bättre om jag inte halvlåg i en fåtölj när jag målar, men nu är det som det är och det är så jag gör...



Torktiden var okej och det var ganska lätt att ta bort trots glittret i det. Jag tycker det var fint faktiskt och kommer nog använda det igen trots att det är en usel pensel och trots allt spill det blev...

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-08-25 09:20:41

Åh, det där har jag haft lite span på, ursnyggt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-25 09:31:23

Häll över det i en flaska med en annan borste, så kan du ligga lika lojt och lacka naglarna där i fåtöljen. :D



Lacket ser superfint ut, men jag orkar inte med den där VLN. Det ser i alla fall inte ut som om att inte ens fyra lager skulle kunna täcka den?

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-25 10:03:32

Skickligt måste jag säga. Att måla naglarna halvliggandes i soffan. Jag måste sitta koncentrerad vid köksbordet, helst med operationssalsbelysning. :D

Har också haft det här lacket i bakhuvudet ett tag och är ganska tillfreds med formulan och penseln så jag får nog slå till en dag.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-25 12:30:56

Tänk vad olika - jag som älskar framför allt Orlys formula (penslar brukar jag föredra de lite bredare dock).



Jag förstår om folk blir till sig över färgen och det var vackert, men inget lack jag skulle bära faktiskt, det är för lysande blått för mig, jag går igång på de grådassiga ;-)

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-08-25 12:36:58

Haha, jag säger som Pamsan. Full koncentration vid köksbordet är det som gäller här.



Kanske ska prova fåtöljläget, skulle kunna bli intressant... :-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-08-25 16:58:19

Jag tycker tvärtom, älskar Orly

och Royal Navy är fruktansvärt vackert! En blå favorit för mig! <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-25 17:41:02

Ninni! Det är fint!



Chaosophia!Bra förslag! Ska överväga det.

jag tänkte inte alls på VNL:en när jag bar den och förmodligen är den täckt med fyra lager om det här är två. Men jag vet inte och jag gillade det inte så mycket att jag vill prova det igen just nu. :D



Pamsan! Jag målar alltid i fåtöljen nu för tiden. Skönt att titta på TV och lacka samtidigt.



Makeupoholic! Ja, visst är det olika! Jag skulle nog inte ogilla formulan lika mycket om penseln varit bättre, men rinnigt lack och pensel man inte har kontroll på... nä...



NailsbyNoir! Ja, prova. Det är skönt att lack i fåtöljen!



Sanna! Den är himla fin men penslen... usch.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-25 19:00:32

sånt har jag liknande färg av china G snyggt.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-25 19:06:05

HM KOLLADE JU I LÅDAN ! DE VA FEL JAG SKREV !

HAR JU EXAKT SAMMA FÄRG SOM DU ....

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-25 19:07:47

så du gillar inte deras penslar ?

därserman !

jag tycker dem är bra har inte reflekterat över dem

finns ju värre som Isadoras tex...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-25 20:26:15

Liza! Ja, de tär ju ett populärt lack så jag är inte förvånad att du har det.

Jag har aldrig gillat Orlys penslar och av den anledningen har jag väldigt få Orly -lack. Jag ogillar även IsaDoras penslar, Borgheses, OPI:s och många fleras. Jag ogillar breda penslar, långa penslar och mjuka penslar. Zoyas är perfekta!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-26 00:13:16

Jag har mina stunder. ;D Enda skälet till att jag inte gjort det jag tipsat om är att jag inte vet något snyggt sätt att märka om flaskorna på. Frystejp och tuschpenna med min fula handstil? Jag hade knappast varit nöjd med det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-26 06:41:14

Chaosophia! Nej, det är just det som är stötestenen för mig med. Jag vill också ha fina flaskor.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-08-26 08:20:29

I just love this shade so much!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-26 19:33:50

Nicole! It is really pretty!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-26 19:49:17

Det ser så tjusigt ut på dig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela