Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani 3D Cyberspace

Publicerad 2011-08-01 08:44:00 i Naglar - holografiska lack,


Nu är min långa semester på landet slut, det här är de sista bilderna tagna i min trädgård, även om den inte syns just här. Jag är tillbaka i Stockholm sedan igår och sitter här vid min dator i morgonrock och funderar på vilket nagellack jag ska välja idag. Jag är fortfarande ledig ytterligare några dagar och ska dels äntligen få ordning på bokhyllorna, jag fick skjuts hem med släp på bilen för att "alla" mina böcker äntligen skulle kunna komma hem efter att ha varit i exil sedan 2007. Två av mina bokhyllor som stått på landet fick flytta med, men ärligt talat så är nog lika mycket kvar i sommarstugan fortfarande. Hur kan man ackumulera så mycket böcker? Jag har nio bokhyllor här och sex, nej sju, kvar på landet. Tur att man har två hus...

Nå, nog talat om böcker. Nu är det dags att visa det blå holografiska lack jag burit igår. Milani 3D Cyberspace. Även detta överraskade med att vara mer holografiskt än vad jag hade trott när jag bara tittade på flaskan. Mina bilder kan inte heller förmedla hur holografiskt det faktiskt är. Det är absolut inte någon svag effekt, tvärtom, det är glittrande regnbågar i princip i alla ljus. Magiskt!

Det finns många blå hololack, vissa så klart med mer effekt ändå, men det här är lättillgängligt, finns hos www.cherryculture.com för ett väldigt rimligt pris på några dollar och det det ger mycket holo för pengarna. Det är ett aningens blekt babyblått med en scattered holo effekt i stil med Kaleidoscope-kollektionen från China Glaze. Den får tydliga regnbågar, till och med dubbla sådana. Jag har tre lager av lacket på naglarna och det är då en viss VNL kvar, som ni kan se. Det är dock inte särskilt störande då lacket är så pass glittrigt. Det torkar fort och är lätt att måla med. Hela den här kollektionen är fantastisk och jag rekomenderar dem alla varmt. Här kommer det obligatoriska bildspammet:





Jag måste passa på att fråga vad ni tycker om några av mina idéer för framtiden här på bloggen. Dels är jag sugen på att göra en vecka med duokroma lack, dels att ha en holovecka till eller eventuellt visa upp Kaleidoscope och OMG!, alla fall de jag har. Jag tror jag har alla Kaleidoscope faktiskt. Efter en tuff sommar med många dyra inköp (ny systemkamera, ny laptop för några dagar sedan, ny madrass... ja, ni fattar. Det har gått mer än 20 000 på några veckor) så har jag tänkt vara lite återhållsam med nya köp och dessutom har jag senaste tiden längtat efter att använda mina gamla favoriter. Jag har ca 80 otestade lack just nu men sitter ändå och målar med ett gammalt välanvänt och älskat lack. Jag funderar lite på att helt enkelt använda random-funktionen och lotta fram ett lack om dagen av mina 1500 flaskor och använda det. Kanske kan man inte göra så varje dag för då kommer jag aldrig hinna använda mina oprovade, men ett par dagar i veckan alla fall. Tycker ni det skulle vara intressant att se gamla lack dyka upp som ni kanske minns från tidigare här på bloggen? Det händer ju nu med ibland men det skulle bli mer frekvent om jag gjorde så "med flit". Det blir jju nya blder och jag vet att jag inte alltid tycker lika om lack från en gång till en annan... Det kommer förmodligen bli så, men det kan ju vara roligt att höra vad ni tänker. Ni kanske har andra idéer också om vad ni vill se. Skriv gärna en kommentar om det så kanske jag nappar. Inga löften dock. Jag vill gärna även ta tag i mina jämörelser men de tar så lång tid så jag vet inte om jag verkligen orkar. De blir på bekostnad av annat i så fall, och det är ju inte heller roligt.

Så, en liten sammanfattning av min fråga: Vill ni ha temaveckor med t.ex duokroma lack, holo eller liknande eller vill ni fortsätta ha en mix? Tycker ni det är intressant att se nya bilder på gamla lack?

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-01 09:08:20

Jag ser jättegrattis bilder på gamla lack och de där oprovade, de vill jag med se.

Jag älskar din blogg just därför att du inte bara visar senaste kollektionerna utan bjuder på godbitar och bortglömda lack.



En helt annan fråga. Jag har förstått att du pillar en del i trädgården. Jag är tvingad till det några dagar, hur skonar jag naglarna? Se är i dåligt skick redan och jag klarar verkligen inte av handskar. Framförallt inte i den här värmen

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-08-01 09:14:42

Temaveckor! Jag fullkomligt äääälskar teman! Ska ha en temavecka själv snart, men på ett helt annat sätt. Har jag tänkt mig. :)

Postat av: LackJunkie
Publicerad 2011-08-01 10:29:17

Jag tycker det låter som en underbar idé att väcka gamla godingar till liv. Nya kollektioner får vi ju se i många andra bloggar ändå. Och duokroma lack är ju fantastiska. Njuter fortfarande lika mycket av Orlys Cosmic FX kollention.



En annan önskan från mig skulle vara "Sminkans topp 15 lack" (Dvs den bästa procenten av din samling :-) ). Kanske skulle vara något för en tema vecka?

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-01 11:01:06

Supersnyggt! Det här står fortfarande otestat hos mig, det måste jag ändra på snart!



Jag ser gärna lite gammalt också, och det skadar inte om det dyker upp lite duokromt och holografiskt bland det =)

Postat av: Anna
Publicerad 2011-08-01 11:15:22

Temavecka "Bortglömda gamla godingar"?

Temavecka "Hard-to-finds"? Vet inte om du har htf:s så det räcker till en hel vecka, men jag är iaf väldigt nyfiken på det!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-01 11:25:33

Jag tycker random-idén är helt klockren! Även om jag själv knarkar nya kollektioner hela tiden så är det minst lika roligt att se gamla lack! Jag måste också försöka ta det lite lugnt med lackshoppingen framöver, måste spara ihop pengar till min restskatt... :-(

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-08-01 12:05:38

Så fin! Milani-holosene er faktisk mine favoritter, liker dem bedre enn både OMG, Kaleidoscope og OPI DS. :)



Jeg synes det er kjempegøy å se bilder av gamle lakker, så bare kjør på! :)

Postat av: LackJunkie
Publicerad 2011-08-01 12:25:19

Verkar som om min förra kommentar föll bort. =(



Hur som helst, tema veckor låter fantastiskt roligt! Och bilder på gamla lack är alltid roligt. Jag menar de nya kollektionerna ser man ju hos så många andra. Själc ser jag mest framemot en duokrom vecka. Hoppas att bågra Cosmic FX väcks till liv. Det är en av mina favoritkollektioner all time!



Ett annat önskemål från min sida skulle kunna vara "Sminkans top-15 lack, (Den

bästa procenten av din samling)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-01 12:55:53

Kajalen! Det finns nog inget att göra mer än ha handskar. Jag kan ibland smöja in händerna med apotekets skyddande handsalva för att skydda mot fukt och smuts, men vill man vara rädd om naglarna är det nog dessvärre handskar som gäller. Har du provat de tunna i bomull? De funkar rätt bra. Rensa ogräs kan man dock göra utan handskar om man använder redskap som maskrosjärn eller en liten planteringsspade.



Mrs Data! Jag är helt inne på en duokrom temavecka alla fall, till att börja med. Ska bara packa upp bokhyllorna och köpa en remover först för jag glömde min på landet... :D



LackJunkie! Jag har ju alltid varvat men det blir övervägande gamla lack nu ett tag, tror jag. Sminkans topp 15 kommer aldrig hända. För många år sedan gjorde jag en topp 20 men det är nästan omöjligt att välja ut så få lack tycker jag.



Roxcat! Ja, du måste testa! Den är så vacker!



Anna! Jag har nog hard to finds så det räcker till mer än en vecka. :D

Bortglömda famla godingar har jag inga, jag glömmer inte, jag bara hinner inte med alla så ofta som jag skulle vilja.



Nailtastic! Viss är det en kul idé! Ska absolut testa det! Restskatt låter inte kul. Jag fick alla fall roliga saker för mina pengar...



Solveig! Ja, de är mycket vackrare än jag trodde innan jag provade dem. Det lila är jag fortfarande tveksam till i och för sig.



LackJunkie! Nejdå, den är där och besvarad. :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-01 13:21:02

Jag är också helt med på idén med temaveckor, det är jättekul! Och duokromt och holo är ju det roligaste :D Det blir ju lite som jämförelser också på sätt och vis då, även om inte de olika lacken sitter på naglarna samtidigt.

Gamla lack är också kul, och mycket av de äldre sakerna säljs ju fortfarande så där kan vi säkert får tips till inköpslistorna ;)

Postat av: Ann
Publicerad 2011-08-01 14:50:16

Kul med temaveckor o gamla random lack. När det gäller temaveckor vore det kul om du visade alla rosa holo samtidigt, sen de blå osv. så kan man ju som hängiven läsare njuta av de olika spektran de uppvisar. Duokroma, hard-to-find. Hela serier, ja whatever du vill visa :-)

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-08-01 16:14:32

Temaveckor är alltid skoj eftersom man själv får lite inspiration till inlägg. Men jag gillar din blogg och dina bilder oavsett om det är random eller enligt ett speciellt tema. :-)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-01 16:51:45

detta nagellack tycker jag är jättefint!! tittat på det flera ggr ja klart vi vill se bilder på dina gamla lack. så skulle jag gärna vilja se din lacksamling ! Kajalpennan har hjälpt en kompis rensa ogräs i trädgården då är det handskar som gäller om man vill vara rädd om naglarna.. mvh

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-01 19:23:45

Cactus! Absolut! Jag älskar också att se gamla lack som man missade när kollektionerna kom för ibland har ju ens smak ändrats också. Duokromt är kul men holo är bäst!



Ann! Nja, jag vet inte om jag skulle tyckad et var roligt själv att ära rosa hololack under en hel vecka... Men jag ska absolut tänka på saken.



Veronica! Du är så snäll! Jag är så glad att du gillar mig som jag är! :D



Liza! Min lacksamling finns redan på bild så den kommer nog inte i repris på ett tag.

Det här lacket är ju i och för sig också ett "gammalt" lack så jag menade mer lack som jag redan har visat när jag sa gammalt. Men det är ju roligt om ni vill se repriser!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-02 10:31:34

Jag älskar de här Milani-lacken! Tycker de är så otroligt snygga.



När det gäller framtidsplaner så tycker jag att du ska köra på precis som du vill! Gamla lack som dyker upp igen är minst lika intressant som nya. Du har kanske omvärderat lacken, ljuset och luftfuktigheten kan göra sitt och även min smak som läsare kan skifta hejvilt.

Temaveckor är toppen på många sätt (men ack vad en duokromvecka skulle kunna göra illa min ekonomi), men jag blir alltid lite rädd att jag ska bli för mätt på något när de väl dyker upp. :o

Kör på det du vill köra på helt enkelt, så lovar jag att du kommer ha minst lika många följare oavsett vad. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-02 12:19:46

Chaosophia! Ja, jag gör ju det, som jag vill alltså, men det är roligt att höra vad ni tänker ändå. Läsarantalet spelar ju inte mig någon rol så länge jag har mina "kompisar" kvar alla fall, som dig. ;D




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela