Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal Light as a Feather

Publicerad 2011-08-21 12:10:40 i Naglar - holografiska lack,


Mitt i min serie med Zoya Mirrors kommer här något helt annat. Glitter Gal släppte två nya hololack i sommar och jag förbeställde så klart båda. Här kommer dagsfärska bilder på det ena, Light as a Feather, som ska vara ett vitt holografiskt lack. Jag har målat två lager av det ovanpå ett lager av Orly Pure Porceline som är ett väldigt ljust nudelack, nästan vitt. Light as a Feather var mer täckande än jag trott så jag hade nog inte behövt grunda med underkläder, men nu gjorde jag så alla fall.
I flaskan är det tydligt linear holo men lite av effekten försvinner på nageln. Precis som med de mörkaste färgerna så verkar vitt sluka lite av effekten. Jag tycker ändå att det är ett ganska coolt lack och betydligt bättre än deras gamla vita med holografiskt glitter.

Som ni ser är det inte rent vitt. Jag tror det holografiska pigmentet ger en gråaktig nyans till lacken och att det är den som slår igenom här. Det är dock närmare vitt än silver och om man ser flaskan tänker man vitt tills man håller det mot t.ex ett papper.

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-21 12:29:05

Drar efter andan



Det här var SNYGGT!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-21 12:32:27

Det är ju himla snyggt ändå men det hade ju varit ett stå vassare om de hade lyckats med ett riktigt vitt-vitt hololack... fast vad jag har förstått så ska det vara i det närmaste omöjligt att få till det

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-21 12:51:59

Wow vad otroligt snyggt och annorlunda! Måste verkligen ta och beställa lite Glitter Gal!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-21 12:59:16

Vad spännande, har inte sett något liknande förut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 13:37:34

Makeupoholic! Ja, det är fint! Och har vi tur kommer de till Sverige snart. JAg har mailat med en av tjejerna som undrade om det fanns en bra webshop i Sverige de kunde samarbeta med så jag har gett några förslag. Håller tummarna att de nappar.



Cactus! Ja, det går inte eftersom själva pigmentet gråtonar basen som jag örstår det.



Lina! Ja, det är inte dumt va!



Honi! Nej, det är unikt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-21 14:18:54

Ja det var inte alls dumt, kändes fint, coolt och lite annorlunda...

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-08-21 14:55:41

Gud så fint! Jag tror jag är kär. Jag hoppas verkligen de finner en webbutik i Sverige att samarbeta med.

Postat av: Nails By Desiré
Publicerad 2011-08-21 16:01:36

Ojojoj villket snyggt lack!! Har inget liknade så detta måste ja ju bara ha!! :) vart ifrån har du beställt det??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 16:11:53

Emma! Ja, det är lite roligt faktiskt.



Veronica! Ja, jag hoppas också på det för frakten är ju löjligt dyr annars...



Nails by Desiré! Från Glitter Gals hemsida.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-21 17:26:48

Hjälp vad fint. Annorlunda så det måste jag ha. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-21 17:58:28

Supercoolt! Har ju inget vitt hololack, måste man ju såklart ha. :-)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-21 18:12:47

Det såg riktigt häftigt ut!

Postat av: rijaH
Publicerad 2011-08-21 18:55:59

Cool polish! Never seen a white holo before :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-08-21 19:58:32

jag tycker det är underbart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 20:34:07

Pamsan! Ja, det är verkligen unikt.



Nailtastic! Ja, det måste man ju!



Roxcat! Effekten blir lite mesig men det är coolt ändå.



RijaH! No, it is pretty unique. It was released this summer.



Sanna! Ja, det är inte dumt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 00:56:25

Jäklarns vilket roligt lack! Aldrig sett något liknande, och här sitter jag och halvstudsar i stolen av upphetsning. Jag vill ha! Jag måste ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-22 06:43:44

Chaosophia! Den är värd att äga! :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 10:29:42

Snart har jag den.. Ha-begäret blev alldeles för stort, och jag klickade hem det på en gång! Kan ju säga att det INTE är ofta det händer nu för tiden...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-22 18:17:46

Chaosophia! Från eBay? Du kankse hade behövt Lizzard Belly också... :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 21:32:02

Ja, jag googlade lite snabbt innan, men det tog ungefär en halv minut innan jag skrev in adressen till eBay istället! Lizzard Belly kikade jag på, men det fick räcka med ett vitt holo nu. :D Frakten var ändå så billig tänkte jag, att det inte gör något om jag ångrar mig framöver.

Postat av: Angela
Publicerad 2011-08-25 14:31:38

Det där lacket fick mig på direkten att tänka på Jelly- eller mjölkopaler. Sååå snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela