Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Sooki

Publicerad 2011-04-27 10:26:00 i Naglar i rött,


Sooki är ett blodrött (!) lack som balanserar mellan att vara kräm och jelly. Färgen är intensiv och härlig, glansen vacker men man har VNL i viss mån även efter tre lager lack. Ni ser tre lager på mina bilder. Det är inte en tydlig VNL men för den som absolut inte kan acceptera det så är den där och sticker i ögonen. Jag har väldigt svårt för VNL på just röda krämlack och det är av någon anledning inte ovanligt att man får det. Det går ju alltid att lösa med ett nude-lack under om man vill och då behöver man heller inte fläska på med tre lager av den här lilla godbiten för pigmenteringen är bra och hon flyter ut jämnt och fint när man målar. Till och med när man hafsar med penseln som jag under denna swatch.


Snyggt men inte unikt. Förmodligen skulle hon inte sticka ut speciellt mycket om man lade till henne i min jämförelse mellan röda krämlack. Man behöver alltså inte Sooki om man inte som jag vill ha en komplett kollektion. Köpte man Hey Sailor från China Glaze vårkollektion kan man definitivt hoppa Sooki för HS är ett bättre lack.

Kommentarer

Postat av: Mína
Publicerad 2011-04-27 11:32:44

Stunning! I'm waiting for my own :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-27 12:56:41

Mina! It sure looks glossy and lovely!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-04-27 13:41:57

Skulle kunna tänka mig det bara för namnets skull men kör nog på Hey Sailor ändå. :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-27 13:47:02

Alltid skönt att höra att man kan hoppa över ett lack utan att det gör något :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-27 17:19:26

Jag har redan Hey Sailor så den här känns lite onödig att skaffa. Älskar namnet dock!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-27 17:34:50

Pamsan! Jag tycker det låter smart.



Cactus! Ja, visst är det!



Maja! Ja, men Hey Sailor är bättre. Du kan kalla den Sooki! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela