Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Mitzi

Publicerad 2011-04-17 13:05:00 i Naglar i grönt,


Zoya har ju varit superflitiga nu i vår och släppt dels en vårkollektion och dels en LE-kollektion med tre matta lack. Det här är Mitzi ur den kollektionen och erkänn att hon är en kul liten sak! Jag köpte alla mina vår-zoyas från en av mina gamla favoritsäljare på eBay, Cindy på Le Polish Boutique. Hon är snabb med att ta in nya lack från Zoya och hon har rimliga priser, snabb frakt samt är pålitlig och bra. Hon är även min leverantör av lack från Essie, Klean Color med mera. Men nu till dagens lack.
 
En lite radioaktiv ärtsoppegrön som alltså torkar matt. Ett lager täcker, det torkar på en sekund och är enkelt och smidigt att manövrera med penseln. Utmärkta egenskaper alltså. En riktigt trevlig lackupplevelse! Dessutom gillar jag namnet som får mig att tänka på grannens katt som även är halvsyster till mina föräldrars katt och min, tyvärr avlidna kissemiss Hilda. Grannens katt heter alltså Mitzi om ni inte hängde med i mitt långa och svamliga utläggning.

Matt ser Mitzi ut så här.

Med överlack blir hon så här.

utan överlack, med överlack och så med överlack igen.
Jag gillar henne både matt och blank men jag kan tänka mig att hennes väldigt egna nyans av grön inte nödvändigtvis tilltalar alla. För er som suckat och tänkt att det vore roligt att få se något vackert och inte bara nya versioner av snorigt och varigt så kommer här något så poetiskt och vackert som en viol. Varsågoda.

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-17 13:25:35

Hej Mitzi, vad fin du - vi borde stifta bekantskap du och jag;)))!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-04-17 13:37:46

Åhh riktigt snyggt, är väldigt svag för nyansen av grönt. Måste nog köpa.....

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-17 13:43:12

Njae, jag har väldigt svårt för gulgröna lack så det här tyckte jag inte var så fint, speciellt inte matt. När det var glansigt så såg det bättre ut.

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-04-17 15:02:49

Nja, det hamnar nog inte i min samling. Men lite läckert var det ändå...

Tack för tipset om e-bay. Jag hade just tänkt prova att beställa därifrån, det har jag inte gjort förr.

Postat av: Mína
Publicerad 2011-04-17 15:04:56

I'm not a huge fan of matte polishes, but this is very pretty! I like this green/yellow shade :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-17 16:21:07

Jag gillar verkligen inte matta lack så jag kommer nog inte att köpa detta. Men Mitzi är i alla fall det finaste matta lack jag sett, tror jag. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-17 21:54:38

Aila! Den är klart värd pengarna! Tror du blir jättefin i den!



Lina! Den är skönt annorlunda!



Maja! Den är definitivt speciell i nyansen så jag förstår att man kan tycka den är ful. :D



NailsByNoir! Ebay är inte så dumt, och så finns ju billiga och bra e-tailers också. Beverly Beaute har Zoya men de tar inte in nyheter lika snabbt.Cindy är en bra säljare så henne kan jag rekomendera.



Mina! I'm not a fan of mattes either but I love this shade of green. Very different and fun!



Nailtastic! Ja, den är grym rent färgmässigt men matta lack är inte min favoritfinish heller, fast jag älskar Mitzi ändå.



Postat av: Hanna
Publicerad 2011-04-18 04:52:25

Emma: Jaa, precis, det är ju oftast så!.



Ahh, men vet du om de som har gjort fake någonsin gått över till LE-produkter också? Vad jag sett så gör de bara ripoffs på ordinarie sortiment, kanske något jag skulle nämnt i inlägget?.



Hoppas det du fick tag på vad äkta i alla fall!.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-19 07:56:47

Grönt brukar ju vara favoriten som jag vill ha alla tänkbara nyanser i, men det här är nog undantaget... Eller så vill jag ha det för att ha det, men jag tycker ärligt talat att det ser rätt förskräckligt ut. :o

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-19 08:01:10

Choapsophia! Hahaha, ja det är en unik grön, definitivt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela