Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar White Peony

Publicerad 2011-04-16 11:10:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


White Peony är ett av de nya lacken från Nubar. Det kom med vårkollektionen Spring Garden. Färgen är en mjuk vit med liten brytning mot rosa eller aprikos som gör att den inte bli som tip ex utan mjukare och mer klädsam. Det är som vanligt en enastående formula på lacket, Nubar är ju verkligen mästare på att göra lack som är beagliga att måla med. Det kräver dock tre lager för att jämna ut sig och bli perfekt. Lättmålade och tunna förvisso, men ändå tre. Lite överraskande tyckte jag nog att det var. Det är dock inte något problem med torktiden så man kan måla tre lager utan att få bekymmer med att det blir avtryck i lacket efter flera timmar. Jag lyckades få ett hack men det var under manikyrens själva utförande och bara av ren klantighet och inte på grund av några undermåliga lackegenskaper. Nej, lacket är utmärkt.

Färgen är alltså mjukt vit och känns ren utan att bli hård. Den påminner mig om China Glaze Snow som också har en liten marshmallow-ton. Snow täcker dock med ett lager men, och detta är viktigt, har inte kortare torktid. Vilket man väljer av dem två blir för mig alltså inte en fråga om det utan mer om pensel och vilket som har bäst formula. Jag gillar båda. Som avslutning får ni en bild på min favoritpion i vitt, en skönhet som absolut inte kom med vårens kollektion utan har hängt med sedan slutet på 1800-talet. Festiva Maxima. Hon växer i min trädgård precis nedanför fönstret jag sitter vid nu.

Kommentarer

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2011-04-16 11:45:14

Åh, vilken vacker blomma! Jag har börjat lägga märke till och älska pioner just för att de är så vackra, synd att man inte har en trädgård och gröna fingrar.

Får nöja mig med ett nagellack istället, men skulle nog vilja bli lite brun först innan jag målar naglarna vita...

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-04-16 16:32:50

Det ser verkligen snyggt ut, vita lack brukar ju annars vara lite svåra. Och väldigt fin blomma... :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-16 20:26:09

Linda! Pioner kan man ju alltid ha i vas när det är säsong. de doftar ju så gott! Jag undviker i görligaste mån att bli run över huvud taget, men jag förstår hur du menar.



NailsbyNoir! Ja, blomman är vacker och lacket är riktgit trevligt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-16 21:51:28

Det ser fint ut! Lite mjukare i tonen än kritvita lack. Vet inte om jag kommer att köpa just detta, men är absolut sugen på ett par av lacken från Spring Garden-kollektionen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-16 21:59:20

Nailtastic! Ja, jag gillade hela kollektionen. Lite mjuk och blek. Skönt som kontrast mot alla knalligare lack.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-16 22:08:42

Väldigt fint, funderar nästan på att köpa det här, även fast jag har ChG Snow (som också är jättesnygg). Och blomman är så vacker! Älskar pioner.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-17 13:05:37

Maja! de ärväldigt lika tror jag, men jag har inte med mig Snow så kan inte göra en jämförelse. Jag gillar nog formulan mer här så använder man mycket vitt är det nog inte dumt att ha båda.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela