Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Pink Lily

Publicerad 2011-04-19 07:22:44 i Naglar i rosa,


Pink Lily är ännu ett av Spring Garden-lacken. Av någon anledning lockar de mig helt enkelt mer än de andra jag fick med mig till landet. Färgerna ser så milda ut, och mjuka. Förmodligen är det för att det är en vårkollektion medan Zoyalacken är sommarens hetare färger. Hur som helst, det här är alltså Pink Lily och hon är en ljust rosa med vit bas. Hon är inte unik vad gäller färg men hon har också den där lystern som påminner om en pärla mer än om vanligt skimmer. 


Av Spring Garden-lacken är nog de rosa de två jag lättast hade kunnat avstå ifrån, om jag ska vara ärlig. De tillför inte så mycket nytt till en samling. Pärlfinishen gör inte att Pink Lily sticker ut speciellt mycket från t.ex Vintage Couture från Color Club. Nubars överlägsna formula skulle möjlien vara argumentet då, men det krävs  ändå två lager för att få det här pastellacket helt jämnt. Torktiden är snabb och trots att första lagret blir stimmigt så tycker jag egenskaperna är goda. Det är ett utmärkt lack i en kanske inte så spännande färg. Oavsett om det är spännande eller inte så är det dock en klädsam och feminin färg. Har man inte en vitbaserad rosa redan så är detta ett hett tips. Eller om man är förtjust i rosa och kommer uppskatta den finish som den här har. Det är trots allt en viss skillnad på kräm, "pärla" och skimmer.

Självklart ska ni få se rosa liljor från min trädgård. Jag har många olika sorters liljor i många nyanser av rosa men jag tog den första bild jag hittade.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-04-19 09:10:54

Åh, dina vackra blommor. Blir så glad av de bilderna.

Lacket ser ju fint ut. Jag tror bestämt att jag saknar den typen av rosa. Kan nog tänka mig hela den kollektionen...också. Skit. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-19 10:03:13

Pamsan! Om du saknar den här nyansen så är det här bästa lacket att komplettera den rosa samlingen med!

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-04-19 12:49:16

Å, så fin! Elsker rosa. <3

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-04-19 19:15:57

Så söt och fin rosa. Fantastiskt vackra blommor! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-20 07:00:52

Solveig! Den är väldigt söt!



Olivia! Ja, det är en in rosa och liljor är altid vackra. Och lättodlade!

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-04-20 16:00:20

SÅÅÅ fin!!! <3


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela