Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Honeysuckle

Publicerad 2011-04-26 17:52:00 i Naglar i rosa,


Honeysuckle var den som lockade minst när jag tittade på Spring Garden swatcher innan jag beställde/fick kollektionen. Jag tänkte att det bara var ännu ett rosa krämlack och beställde det bara för att ha komplett set. Den ljusrosa har ju sin pärlfinish men det här förstod jag inte riktigt vad det gjorde i kollektionen. Döm om min förvåning när jag provade det på naglarna och det var så här vackert.

Det är en ren, lysande rosa som varken upplevs som varm eller kall. Oerhört smickrande och somrig. Suverän formula och torktid. Ett närmast perfekt lack att måla med. Okej, det är inte superunikt men det är definitivt värt att äga med tanke på egenskaperna och även om man saknar ett rosa i den här färgnyansen. Det är verkligen en smickrande färg för både naglar och hud och den har en lätthet över sig som jag uppskattar.

Bilderna är tagna i fönstret väldigt tidigt på morgonen. Inte i solljus alltså utan i indirekt ljus. Det är verkligen helt överensstämmande med hur lacket upplevdes av mig färgmässigt.

Honeysuckle, eller kaprifol, är ju en blomma som finns i flera nyanser av rosa, gult, orange och rött. De med starkare färger är dock sommarblommor och den bleka, vildväxande som blommar i slutet av maj, har en utsökt färgsättning med toner av vanilj och aningens rosa. Jag valde en bild på den sorten eftersom lackkollektionen heter Spring Garden och det är så få vårblommor med bland lackens namn. Jag har en lite mörkare kaprifol också som blommar från juli till hösten men den har inte heller den här nyansen av rosa så det spelar liksom ingen roll vilken jag väljer om man tänker nyansmässigt. Den här vilda kapriolen har vi massor av längs tomtens ytterkanter och den doftar berusande i slutet på maj och början av juni. Älskar den doften.


Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-04-26 18:34:35

Fint lack, har alltid älskat knallrosa lack. Dessutom älskar jag kaprifol, få saker doftar så gott!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-26 19:24:30

Kul att man är så olika. Detta är lätt det från kollektionen som tilltalar mig mest. Men så gillar jag ju rosa krämlack även om alla andra färger är snyggast med skimmer:)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-26 19:30:44

Den verkar så himla vacker!

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2011-04-26 19:33:49

Superfint! Det här måste jag kanske skriva upp på önskelistan...



Åh, kaprifoler är verkligen underbara! OCh så fin bild på kaprifolerna du tagit :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-26 20:05:33

Väldigt snygg rosa! Jag var övertygad om att jag inte behövde detta men nu blir jag lite sugen ändå...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-04-26 20:18:27

Ser väldigt fint ut :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-26 20:34:44

Ninni! Kaprifol är verkligen underbart!



Emma! Ja, det där är så lustigt... Varför bara rosa krämlack? Och jag är helt inne i en rosa period. Har aldrig haft så mycket rosa eller traktat efter så många rosa lack.



Annie! Ja, den är det!



Nailspotting! Tack! Jag är bättre på att fota blommor än naglar egentligen. Har bättre vana på det också för det var min hobby i många år innan jag började blogga smink och naglar.



Maja! Ja, du kanske gör det. Behöver det alltså. Beror på om du har något liknande eller ej. Den är mycket finare än jag trodde den skulle vara.



Zizzie! Ja, den är verkligen inte dum!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-26 20:41:41

Åh, såå fin!

Postat av: Johanna
Publicerad 2011-04-26 23:01:00

oj, vilka vilka naglar! är det dina riktiga? :)

Ha det bra! :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-26 23:15:12

Jag visste inte att honeysuckle betydde kaprifol, tänk vad mycket man lär sig på att vara galen i nagellack! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-26 23:56:46

Nailtastic! Ja, den är faktiskt riktigt vacker!



Johanna! Ja, det är min egna naglar. Tack.



Cactus! Ja, jag tror det är kaprifol alla fall och jag har hängt på många engelskspråkiga trädgårdsforum. ;D

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2011-04-27 00:33:03

Jag är imponerad! Blommor är svårt att fota tycker jag, iaf översiktsbilder. Makro är ju lätt för det är så tacksamt :)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-04-27 00:43:29

Fantastisk fin farge! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-27 07:39:32

Nailspotting! Det är sant, ju längre ifrån man går desto svårare är det.



Solveig! Ja, den borde passa dig. ;D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-30 09:54:34

Jag veeeet att jag skrev att jag snabbt ledsnar på rosa, men det här är ett undantag! Så jävla snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 11:06:35

Chaosophia! Den är verkligen snygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela