Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Blue Hydrangea

Publicerad 2011-04-18 11:12:00 i Naglar i blått,


Blue Hydrangea från Nubars vårkollektion Spring Garden är ett ljuvligt ljuslått lack med den där lite svårbeskrivna pärlfinishen som ger så mycket lyster men utan att man ser det egentliga skimret. Superfint!

Oerhört enkelt att måla med, täcker på två lager och torkar supersnabbt. Ett väldigt bra och pålitligt lack som dessutom gör att naglarna ser välformade och jämna ut. Sval och ren känsla, elegant trots den iögonfallande färgen. Verkligen ett fint lack även om det i färgnyans inte känns unikt. Det unika ligger i finsihen.

Självklart ska ni få se en blå hydrangea från min trädgård. Eller hortensia som vi säger i Sverige. Vi har oerhört lerig jord med massor av kalk, precis fel för en surjordsväxt som hortensian, men med en rejäl grop fylld med rhododendronjord så har vi faktiskt fått den att trivas. Det är en vacker blomfärg och den blommar dessutom så länge. Ett bra namnval alltså, även om hortensian knappast kan kallas vårblomma. ;)

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-18 11:38:52

Så fint! Hade tänkt hoppa denna eftersom jag har flera liknande i den blå nyansen. Men inte i just den finishen, inser jag nu. Gah, det finns så många lack jag vill ha just nu!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-04-18 11:44:42

Åh, det ser verkligen ljuvligt ut. Finishen gör det!

Bilderna på blomorna gör mig glad. Nu är våren här och snart kan vi njuta av det gröna. Aaaahh. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-04-18 12:45:00

ååååh det där gillar jag!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-18 13:34:38

Jätteläcker!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-18 14:29:30

Åh så ljuvlig färg! Och blomman är vacker den med.

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-04-18 15:30:54

Vilken underbar trädgård du har! Tyvärr har jag själv motsatsen till gröna fingrar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-18 16:38:36

Nailtastic! Det är ett oväntat vackert skimmer i den. Eller lyster är väl ett bättre ord.



Pamsan! Jag tänkte ge varje lack dess namne i blomväg, för det kan jag. ;D



Sanna! Det är himla vackert!



Aila! Ja, verkligen fint!



Maja! Ja, det är en utsökt nyans!



NailsbyNoir! Det är en myt att det är svårt med trädgård. Tror inte alls på några motsatta fingrar för din del. Är det trädgård eller krukväxter du "misslyckats" med? Trädgård är tusen gånger enklare än en krukväxt...

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-04-18 20:28:32

Nydelig lakk! Jeg elsker hortensia, fargene er fantastiske!

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2011-04-18 20:52:33

Jag har velat ha detta lack sedan jag såg swatches av det för första gången!

Postat av: evelina carlson
Publicerad 2011-04-18 21:54:49

åh vilken härlig färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-18 22:09:48

Solveig! Ja, det är en vacker färg!



Michi! Det finns hos NailShop nu! :D



Evelina! Ja, jag gillar det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela