Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Make Up Store Siw

Publicerad 2011-04-16 21:02:36 i Naglar - holografiska lack,


Nu ska ni få se på ett av de mest holografiska lack jag vet. Siw från Make Up Store. Jag har sett massor med swatcher på henne och alltid tänkt att det är ett lack att köpa men inte gjort det av någon anledning. Dels är lacken rätt dyra på MUS och dels har jag ju andra blå hololack som också är väldigt bra. Inget av dem heter dock Siw så till sist kunde jag inte stå emot längre.

Siv var ett av namnen jag funderade på att ge Siri och när jag var liten hade jag en barnflicka som tog hand om mig ibland och hon hette Siv. Jag minns att hon var snäll och hade blont hår men annars är det tyvärr rätt luddiga minnen. Hur som helst, nu har jag köpt lacket för att det påminde om min snälla barnvakt och jag är verkligen nöjd! Vilken holoeffekt!

Jag valde att måla två lager av Siw över min befintliga manikyr med White Peony för att få en slät yta utan nakna fläckar eller annat otäckt. Ni vet väl att om ni har ett knepigt hololack, som t.ex MUS eller Nfu Oh, så behövs inga specialunderlack utan det funkar utmärkt med att lägga ett lager av ett vanligt överlack under lacket så att det bara är en jämn, slät och glatt yta för lacket att fästa på. Funkar alltså utmärkt att måla med lacken ovanpå befintliga manikyrer också, om man vill.

Det torkar snabbt och det kunde ha räckt med ett lite flödigare lager men jag örde med två tunna den här gången. Inget överlack för det torkade verkligen direkt. Nackdelen med att gå överlackslös var dock att jag fick små avslagna märken i nagelkanterna efter att ha monterat ett par soffbord till mina föräldrar. Hade jag hat överlack hade det inte hänt.


Ser ni hur fantastiskt fin holo det är? Jag älskar det! Och för att verkligen ge er en uppfattning om det så ska ni få se ett par bilder till som inte är tagna i dagsljus utan inne och på natten.

Med en vanlig taklampa och datorns skärm som belysning mitt i natten ser lacket ut så här. Det är nylackat, jag målade nämligen naglarna natten till idag. Fantastiskt fin effekt. Ingen blixt, så klart, utan bara elektriskt ljus från en 40 watts-lampa.

Om man släcker den taklampan och bara behåller ljuset från skärmen ser lacket ut så här. Inte illa! Och självklart ingen blixt här heller.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-16 21:50:02

Galet snyggt! Jag har också varit sugen på Make Up Stores hololack hur länge som helst, men fortfarande inte fått tummen ur.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-04-16 21:55:16

Jag vill så gärna ha det där! Höll i det och beundrade det när min vän skulle köpa ett läppstift på mus. Men ja, prislappen är det som kom i vägen. Men sååå fantastiskt det är!

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-04-16 21:57:24

Nailtastic! Jag måste nog ha alla... Köpte Siw och ett till. Britta? Hur som helst, effekten är häpnadsväckande bra!



Sanna! Ja,priset är i överkant men holoeffekten motsvara det. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-16 21:58:12

Jag blev anonym igen. Varför är det så svårt att få kommentarsfältet att funka.... :(

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-16 22:30:36

Grymt bra holoeffekt!

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-04-16 23:17:06

Wow, det ser fantastiskt ut!! Jag gillar kontrasten mellan den spejsiga finishen och det gammeldagsa namnet också.

Postat av: Helena
Publicerad 2011-04-16 23:41:48

visst är det fint :-D jag måste måla mina naglar med det nån dag hade ju nästan glömt att jag har en flaska

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-04-17 00:46:20

Imponerande holoeffekt! Det kanske blir ett sånt så småningom ändå. Även jag har dragit mig för att köpa dem p g a priset.

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-04-17 04:15:51

Jo, har Greta och Britta. Eller nej, jag sålde just en av dem. Den silvriga, vilken det nu var som var vilken. Iaf. Holo-effekten är verkligen awesome.

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-04-17 08:49:53

Jättefint! Och bra tips om att ha överlack under, jag höll på att få ett nervöst sammanbrott av NfuOH:s hololack sist.

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-04-17 09:46:21

Åhh, så snyggt!! Det där måste jag också köpa!

Postat av: Shamrock
Publicerad 2011-04-17 09:46:41

Verkligt snygg holografeffekt.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-17 11:18:57

Såå snyggt! Har inte ett enda MUS-lack ännu, det är väl främst prislappen som är anledningen, men någon gång kanske man ska unna sig lite.. =)

Postat av: MyyZz
Publicerad 2011-04-17 11:31:50

Kan bara hålla med, verkligen galet läckert, speciellt sista bilden, att det är sån häftigt holo-effekt i mörker tillochmed. Coolers;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-17 13:03:52

Hej! Jag är så glad över era kommentarer men ska precis ut i solen med Siri och mitt nagellack som ska målas på så ni får nöja er med detta kollektivsvar. Siw är magiskt och jag kommer köpa även de andra hoolacken från MUS för de har verkligen effekt. Sen är de väldigt lika dem från NfuOh men vad sjutton, man är ju smalare...

Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-17 22:45:40

Oh vad fin den är! Jag har den men inte hunnit med att prova den än, däremot så har jag haft på Britta idag och den är också super-holografisk :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-18 11:19:13

Annie! Det är fantastiska holo-lack, helt klart. Underbara! Synd att de ska vara så dyra.

Postat av: feline
Publicerad 2011-04-18 12:35:59

Måste dra ut på MUS holo-jakt snart. :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-19 07:54:36

Är det bara jag, eller luktar inte MUS nagellack lite extra starkt och äckligt? Normalt gillar jag ju nagellacksdoft, men MUS ger mig huvudvärk så fort jag öppnar flaskan eller råka vifta naglarna för nära ansiktet efter lackning. Är visserligen rätt säker på att prislappen bidrar till den där huvudvärken också...



Ruskigt snyggt holo dock!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-19 08:02:22

feline! Det låter som en plan!



Chosophia! Ja, priset tror jag mer på. De är snuskigt dyra.

Postat av: Sara
Publicerad 2011-04-19 16:43:46

Var också tvungen att införskaffa detta. Tycker att det sitter hyfsat trots farhågor om motsatsen:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-19 18:04:59

Sara! Det är ett jättefint lack men utan överlack slets det rätt snabt.

Postat av: Sagoalvan
Publicerad 2011-10-24 18:39:14

Åh vad fint !


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela