Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze For Audrey

Publicerad 2011-04-04 18:46:26 i Naglar i blågrönt&turkos,


Del två av min blå räcka av manikyrer ser ni här. For Audrey, ett lack som alla älskar. Så omsjunget att jag till sist föll till föga och beställde det trots att det har samma färg som mitt toalettkakel i Moskva hade. Färgen är dock inte problemet. Det är tjockt, kritigt och det bubblar. Blä för det. Men jag har experimenterat vidare med det. Här är andra försöket med det på bild, bara ett flödigt lager vilket för mig funkade bättre än två tunna. Nu har jag faktiskt provat igen, i en ruffian, och ett flödigt lager som lämnas utan snabbtorkande överlack verkar funka bäst för mig. Jag tror jag klarade mig helt ubblefri den här gången. Bubblorna kan alltså bero på mitt Seche Vite som sgnat något eftersom jag lackar naglarna mindre ofta sedan de blev korta. De är dock på utväxt så snart kommer jag igång igen! Hur som helst, den knepiga formulan vid lackning kan inte skyllas på annat än For Audrey själv. Flödighet verkar vara hemligheten med China Glaze-pasteller.
Så, det var del två av det blå. Ni kanske får nöja er med det idag så kommer mer blått och även ett mellanspel med vackra lila Alias från Color Club imorgon. :D


Kommentarer

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-04-04 19:45:58

Nu minns jag faktiskt att jag nog haft i rätt mycket thinner i min For Audrey! För jag vet att jag hade jättemycket problem i början med att det bara var tjockt och blev bubbligt!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-04 20:31:08

Jag gillar For Audrey, underbar färg och glans!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-04 21:12:32

Jag fattar inte riktigt vad som är grejen med detta lack. ditt kakel var säkert snyggt, lacket känns mäh...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-04 21:22:27

NailsbyBellan! Ja, det kan nog hjälpa med en dos thinner...



Aila! Ja, den är helt okej. Inte min favorit dock.



Emma! Så klart du säger så, det är ju kräm. ;D

Kaklet var inte så snyggt men lacket är lite mäh, det håller jag med om.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-04 21:46:05

Jag tycker också att det är fint, men inte überfint. Jag föredrar nog IsaDora Ocean Drive som är likt men aningens knalligare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-04 21:59:27

Kerstin! Det här är ju en ganska vacker färg, tycker jag, men det behövs överlack för glossigheten och fomrulan suger...



Postat av: Ninni
Publicerad 2011-04-05 08:57:42

Det är fint, men jag förstår inte heller riktigt hajpen med det hela...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-05 18:12:27

Ninni! Nej, den är lite oklar...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-05 20:12:49

Jag köpte det här förra året men det står fortfarande otestat.. Färgen är ju fin men jag har inte känt mig så sugen på det. Återstår att se om jag klarar av formulan då!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-05 20:33:06

Roxcat! Låt mig veta hur den var sen!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-16 09:17:33

Ljugpotta, det är ju visst snyggt på dig!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-16 16:45:43

Chaosophia! Det ser inte så dumt ut på bild men jag trivdes inte i det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela