Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Agent Lavender

Publicerad 2011-04-12 15:32:00 i Naglar i lila,


Kommer ni ihåg mitt fiasko med ljuslila Light as Air? Den var för varm och för blek för mig. Agent Lavender är mer blåtonad i flaskan och någon nyans mörkare i färgen, men även den känns aningens blek på mig. Betydligt bättre än Light as Air dock. Den här skär sig åtminstone inte mot min hudton.


Jag upplever att China Glaze pasteller är ganska likartade i formulan. De känns lite kritiga, vill gärna bli ojämna men räddas om man målar flödigt och inte petar runt för mycket med penslen utan låter det flyta ut på nageln utan extradrag. Agent Lavender blev så här med ett första tunt lager och ett andra mer flödigt. det torkade segt som satan trots snabbtorkande överlack, den här gången är det Redi top coat som jag använt. Tror inte det beror på den utan skyller segtorkandet på lacket då det inte är ovanligt för China Glaze. :D

Kommentarer

Postat av: Vanessa
Publicerad 2011-04-12 17:14:11

Underbar färg!! :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-12 19:57:25

Jag gillar färgen på det här! Synd att formulan inte är den bästa bara.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-12 20:04:35

Det ser riktigt fint ut! Gillar krispigheten.

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-04-12 20:14:21

Snygg nyans, är oftast inte förtjust i gråa lack men det var riktigt fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-12 20:48:18

Vanessa! Ja, helt okej alla fall. Jag är inte så tagen.



Roxcat! Ja, men den funkar ju om man koncentrerar sig lite.



Nailtastic! Ja, den är bättre än Light as Air.



Olivia! Jag skulle kalla den lila men det är ju en grå underton.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela