Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Catherine Arley #801

Publicerad 2011-04-12 09:04:00 i Naglar - holografiska lack,


Efter att ha haft China Glaze Golden Opportunity en dag beslöt jag piffa upp den med holografiska Catherine Arley #801. En färg som balanserar mellan lejongul (som Golden Opportunity) och holografiskt bihåleinflammationssnor. Oerhört spännande! Det blir så klart ett bildspam!



På vissa bilder kan man skymta en klarare, mer rent gul kant, det är Golden Opportunity. Tyvärr hade jag inte riktigt perfekta förutsättningar för att få fram det holografiska i lacket och kan inte säga om det ens finns mer effekt än så här i det. Min himmel såg ut så här:

Man kan dock se att lacket är holografiskt även i svagt ljus, men som sagt, inga regnbågar. I min nya lägenhet äger jag inga lysrörsbelysningar så tyvärr kunde jag inte ens prova med att fota under en sådan armatur. Vi får helt enkelt vänta till nästa gång jag provar lacket i sol för att få veta hur mycket holo det har.

Ni märker att jag helt spårade ur och fotade hur mycket som helst. Det är rätt skojigt med ett lack som detta för det är så precis på gränsen mellan gröngult och gulgrönt. Tro alltså inte de swatcher som finns på nätet där färgen ser ut att vara guld. Antikguld i så fall, med kraftig grönton.


För att den gröna tonen skulle synas tog jag en bild mot min gula kontorsvägg. Den är ganska rent gul, färgen heter Gullviva, och mot den ser nagellacket grönt ut. Här blev det lite kallare färg än i verkligheten, ni ser på mina fingrar att de blev aningens mer blå än de är och väggen blev också mer citronig och lacket aningens mer grönt än i verkligheten, men inget är så långt ifrån verkligheten och själva poängen är tydlig. Det finns rätt mycket grönt i lacket. :)

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-12 09:42:24

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-12 09:43:44

Det här gillade jag! Är så sugen på att beställa Catherine Arleys hololack! Tror jag ska önska mig dem i födelsedagspresent.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-04-12 14:13:08

Jättehäftig och ovanlig färg!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-04-12 16:35:16

Fint! Synd att det verkar så svårt att få tag på CA-lack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-12 17:14:57

Nailtastic! Det var inte så svårt att beställa faktiskt. Och definitivt inte dyrt!



Kerstin! Ja, visst är den cool!



Nailspotting! Det gick jättelätt att beställa från den bulgariska shoppen, och bra packat var det också.

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-04-12 20:17:35

Har också funderar på att köpa CA lack, men är så fundersam på betalningen

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-04-12 20:31:51

holografiskt bihåleinflammationssnor HAHAHAHAA

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-12 20:49:04

Olivia! Det är ju PayPal som på alla andra ställen. Inget konstigt alls.



Sanna! Ja, den ser ju ut så... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela