Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

American Apparel Trenchcoat

Publicerad 2011-04-06 14:39:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Ur arkivet hämtas detta inlägg. Det första American Apparel jag någonsin provat är detta, Trenchcoat. Återigen en alldeles förfärlig färg på mig men det gör inget för den är annorlunda. Påminner det inte lite om bruna kuvert eller kartonger? Eller det där flaskskyddet man kan få på systembolaget som är gjort av tjockt, räfflat papper i en cylinder som man trär över flaskan, ni vet. Wellpapp! Det har samma färg som wellpapp!

Det krävde tre lager och som ni ser bubblade det något galet på en nagel men annars var det inget problem. det torkade väldigt snabbt och var rätt okej att måla med.

Okej, så jag klär inte i den här nyansen, men jag bryr mig inte ett dugg om det. Den är dock inte lika rolig som jag föreställt mig. Beige är nog för vanligt bland lacken nu så det är inte så kaxigt som jag skulle önskat. Det finns roligare lack bland de fulsnygga helt enkelt och jag har så pass många andra i beige att den inte känns ett dugg edgy utan faktiskt blir precis lika oupphetsande som, ja, wellpapp.

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-06 15:12:26

Nja, den färgen kändes nog inte så lockande..

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-06 15:12:46

Nej detta var inte min cup of tea sorry!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-06 15:51:43

Jag gillar att det är en ganska udda nyans, även om jag håller med dig om att den inte är vacker. :-)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-04-06 16:30:59

Nja, färgen är speciell, men egentligen inte jättefin :)

Postat av: Junitjej
Publicerad 2011-04-06 17:48:45

Wow, vilka läckra naglar!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-06 19:34:56

Holy Grail, vad fult!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-06 20:06:36

Roxcat! Inte? :D



Marie-Louise! Haha, nej, alla kan inte älska det. Inte ens jag kan det...



Nailtastic! Udda är roligt men som sagt, inte så snyggt.



Kerstin! Inte jättefin, nej.



Junitjej! Mer roliga än läckra.



Aila! Hahaha, ja, rätt fult...

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-04-07 12:50:41

Jag kanske är skadad eller nått men jag gillar färgen, namnet och tycker inte att det ser helt fel ut på dig. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-07 17:28:48

Karusell! Rolig, ja, snygg vet jag dock inte... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela