Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Kym

Publicerad 2010-09-07 20:00:02 i Naglar i rött,


Okej mina vänner, nu ska ni få höra hur det ligger till här på bloggen. Emmas internet har lagt av temporärt så hon är ute ur leken. Jag har inte haft smink sen boktemat, dels lite förkyld dels ingen tid alls känns det som. Alltså inget sminkinlägg idag heller. Jag vet att ni kroknar på alla dessa nagellack men nu blir det så här ett tag.

För er som vill veta hur det går för Siri kan jag berätta att vi idag varit hos veterinären på återbesök och hon ska ha tratten en vecka till men läkningen går bra. Hon är lite deppig över att behöva ha kragen, svårt att röra sig och ha ett vettigt synfält så klart, vilket ju inte direkt förbättras av att hon bara har ett öga nu, men hon är piggare i alla fall. Och idag fick hon ju åka bil och det är ju himla roligt. ;D

Tillbaka till det vi har att bjuda på, ett av höstens nagellack plockat ur akivet som är rätt översvämmat av lackinlägg just nu. Alla Wicked-lacken ligger swatchade och klara, så de kommer vartefter och de flesta av Venetian Glass finns också klara. Säg till om det är något ni är extra nyfikna på.

Zoya Kym är min favorit från Wicked-kollektionen och ändå misslyckades bilderna så kapitalt att man inte kan se hur fint det är... En udda röd, mellan varm och kall, mellan mörk och ljus. Superskimrande och lättlackad. En perfekt höströd.

Lacket är opakt efter två lager, torkar fint och fort och som sagt, skimret är enastående. Det är verkligen helt underbart. Överlacket sabbade dock just den här manikyren så lacket byttes rätt snabbt ut mot Karina i samma kollektion. Överlacket hade tjocknat och blev till sega, trådiga klumpar istället för att flyta ut fint. Ja, ni ser hur illa det ser ut. Jag ska absolut bära det här lacket snart igen och om jag får bättre bilder då kommer ni absolut få se dem. Ni får tro mig på mitt ord, det här är ett väldigt, väldigt snyggt rött lack!

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-07 20:59:35

Snygg färg!



Skönt att höra att det går bra för Siri och att hon inte måste ha tratten så länge till :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-07 21:25:14

Vad vackert! Jag var inte sugen på Kym tidigare, men dina bilder av det får det att vattnas i munnen på mig. :-)

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-09-07 21:50:14

Skönt att höra att det går bra för Siri! :)

Postat av: Frida
Publicerad 2010-09-07 23:20:57

"Jag vet att ni kroknar på alla dessa nagellack men nu blir det så här ett tag."



YES! Jag kroknar inte alls, nagellack kommer alltid före smink hos mig så varsågod att blogga på om alla fina lack! (:

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-08 06:18:09

Zizzie! Ja, det är skönt. Jag längtar till den dag hon får gå utan kragen för hon gillar den verkligen inte, men man vill ju inte att såret ska gå upp heller.



Nailtastic! Du skulle se det IRL! Det är absolut det snyggaste i hela kollektionen! Ja, med undantag av Edyta då..



Karusell! JA, jag är så glad att det har läkt bra!



Frida! Vad skönt att höra! Jag tror nästan att det är fler nagellacksmänniskor än sminkmänniskor som läser Sminkan nu men jag vet ju inte riktigt. Ibland kommer det klagomål på mängden lack och önskningar om smink.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-08 07:48:16

Skönt att höra att Siri är bättre! Lacket är urtjusigt! Så som du beskriver den röda tonen, precis så ska rött vara tycker jag!

Postat av: Charlotte
Publicerad 2010-09-08 08:41:22

Postat av: Charlotte
Publicerad 2010-09-08 08:43:19

Oops, kom visst åt enter-knappen för tidigt...



Skönt att höra att Siri är på bättringsvägen. :-)



Och det kan inte bli för många lack-inlägg! Inte när man får ögongodis som det här lacket!

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-09-08 09:15:32

Skönt att höra att katten kryar på sig. De brukar vara flexibla djur, min blev nästan helt blind förra sommaren men hon far runt och spöar upp den andra (seende) katten ändå nu, det var nån vecka hon var lite osäker.



Som alltid snygga lackbilder :)även om jag kollat in Siriögonskuggan ett par gånger nu, jättesnygg färg.

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2010-09-08 17:15:48

Det är väldigt fina nagellack, men det är ju inget jag spenderar pengar på i första taget så jag längtar efter lite inspirerande sminkningar! :)



Men det allra bästa var att få höra att Siri är på bättringsvägen!

Jag har 4 katter som alla har vägrat tratt (de slinker alltid ur den på ngt sätt), hur har du lyckats få henne att bära den...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-08 22:10:30

Kerstin! Ja, visst är det bra att hon mår bättre!



Charlotte! Kul att det uppskattas med lite lackinlägg! Finns att ta av! Och ja, det är skönt att Siri är på bättringsvägen.



Vikab! Ja, hon är ju ung så hon vänjer sig nog. Men det är tråkigt att hon skulle förlora ögat.

Henne ögonskugga är jättefin! Rekomenderar den varmt!



Linda! Det ska komma smink snart. Kanske redan imorgon om min förkylning håller sig i schack. Har ju de spännande ögonskuggorna från Gabrielle Faust som jag vill visa.



Jag gör inget särskilt med tratten. Knyter fast den med lite gasbinda runt hasen bara. Alla mina katter har ju haft tratt när de blivit kastrerade (jag har bara flickor själv) och det har alltid funkat att de har de på men de gillar det ju inte. Siri blir ju påverkad lite extra mycket nu eftersom hon får så begränsat synfält med kragen. Men hon är mer aktiv nu överlag.

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-09-09 12:12:05

Jag läste igenom gamla inlägg förut och det är toppen att du tar hand om katthemskatter! Mina två gamlingar var en gång pyttesmå hittekattungar och nästa katt blir också säkerligen från lämpligt katthem.



Siri-ögonskuggan kommer jag nog försöka beställa så fort Britebird öppnar sin shop igen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-09 20:51:37

Vikab! Ja, det känns rätt för mig att ta mig an katter som inte har haft de bästa förutsättningarna i starten. Hittekatter och katthemskatter. Och de har alla varit fantastiska!

Siri ögonskuggan är verligen fin och användbar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela