Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Charlize

Publicerad 2010-09-21 20:13:27 i Naglar i vitt, nude, beige,



Vad säger ni om den här lattefärgade lilla skönheten? Unik? Ja, i min samling alla fall. Vacker? Kanske men inte nödvändigtvis till min hudton. Värd att äga? Utan tvekan!! Det är Zoya Charlize från deras gamla höstkollektion Suede som kom för lääääänge sen. Exakt hur länge sen vet jag inte men det är samma kollektion som Zoya Ki var med i. Ki är ett av de lack jag köpte först från Zoya. Min trio var Suvi, Ki och Trixie och det är tre fantastiskt fina lack. Nu hittade jag för ett tag sedan hela Suedekollektionen hos min nya favoritsäljare på eBay, Le polish Boutiqe, och då köpte jag den. Utan att tveka. En fantastiskt fin kollektion med väldigt speciella lack. Väldigt många olika varianter av beige faktiskt, vilket inte nödvändigtvis är min favoritfärg i alla lägen men jag har blivit mer och mer förtjust i beige på naglarna. Jag tror det är det där med unicitet. När man har x antal lack är det inte längre intressant att skaffa en till av sin favoritfärg utan det börjar bli spännande att hitta färger man inte haft förut eller färger som är väldigt unika på något sätt.


Så, Zoya Charlize. En varmbeige som ser ut som en kraftigt utspädd kaffelatte. Eller som kondenserad mjölk som man kokar till kolasås. Eller som hudfärgat bandage... Något åt det hållet alla fall. Det här är tre lager men man kan självklart välja hur täckande man vill ha det och göra fler eller färre lager. Det är utmärkt formula på det, inga strimmor vid första lagret ens, och det torkar faktiskt riktigt bra. Jag hade ett ganska tjockt lager Seche Vite som överlack. På håll ser det extremt hudfärgat ut men jag intalar mig att det är elegant. Och om inte annat så är det en färg jag aldrig burit tidigare. Vad tycker du om Zoya Charlize? Vad tycker du om Suede-kollektionen? Om man är intresserad av att skaffa kompletta kollektioner av Zoya så finns det en hel del hos Le Polish Boutique och så klart finns de att köpa styckvis också. Jag kan lätt tänka mig att äga alla kollektioner som Zoya någonsin släppt. Har du några favoritkollektioner från Zoya? Eller favoritlack kanske? Vilka i så fall?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-21 20:28:16

usch nej, ful säger jag. särdeles missklädsamt lack... Fast kan va som du säger att det blir bättre mot en varm hudton.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-21 20:29:54

Verkligen en speciell färg! Vacker är kanske inte det första ordet som kommer för mig, men visst är det unikt! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-21 23:18:21

Emma! Okej, men lite rolig? Unik? Annorlunda? Spännande kanske rent av? :D



Nailtastic! Ja, det är unikt och lite skönt som avbrott när man tröttnat på alla sina "vanliga" färger. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-22 06:24:57

Unikt ja, men skitful väger tyngre tycker jag i det här fallet. Sorry...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-22 06:55:49

Emma! Haha, ja, om du säger det så. Jag tycker inte den är skitful men det är klart, den kommer inte hamna på tio-i-topp listan heller.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-09-22 08:49:20

Jag håller inte med Emma:P

Tycker det var så pass intressant och krämigt att jag vill ha det:) En bra bas för diverse konad dessutom.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-22 17:29:57

Sanna! Visst har det kvaliteter! OCh att det blir jämnt redan efter första lagret, om än inte opakt, tycker jag är bra.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela