Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Burgundy Orchid

Publicerad 2010-09-11 16:33:02 i Naglar - duokromatiska,


Ett av de där duokromatiska lacken man bara måste älska är Burgundy Orchid. Rött och lila och superskimrigt. Det påminner om ett annat av Sally Hansens lack, Deras Magical Amethyst. De är faktiskt så lika att det inte är nödvändigt att äga båda, men nu gör jag det och det är ju helt okej för de är väldigt vackra. Att jag köpte detta beror på Alizarine Claws som visade det här för ett tag sedan och föranledde en akut craving. Burgundy Orchid finns lättillgängligt och  billigt på eBay så alla sådana cravings är lättåtgärdade. Min "vanliga" Sally Hansen-säljare hade det så vill ni också ha det så kolla in CassieCosmetics. Hm... Det finns kvar där men har ökat i pris. Nå, det kan säkert finnas hos andra säljare också. Jag betalade under 5 dollar för mitt.
.

Det här är tre lager av lacket. Färgen är alltså duokromatisk och skiftar från en blålila till en rosaröd. Oerhört fina nyanser och det guldskimmer som dyker upp i solen är definitivt inte fel!

Ser ni guldskimret? Det var inte så lätt att fånga. Om ni undrar varför så mycket av nageln är bar är det för att jag för ovanlighetens skull gav mig på att göra en clean up och använde en tops till det. Det var inte så smart. Ska man göra clean ups är det bäst att använda en liten pensel. Jag brukar sällan bekymra mig om det men vem vet, jag kanske blir mer ordentlig. Men inga tops i framtiden. :D


På detaljbilderna kan ni se både skimret och färgväxlingarna. Ni ser att den lila går mot blått i vissa ljus men är en varm rödlila i andra? Perfekt! Det här är verkligen ett magiskt lack och jag rekomenderar det varmt.


Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-11 16:39:26

Otroligt vackert. Duokroma lack är svåra att se sig mätta på.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-11 16:44:41

Sminkjante! Visst är det så! Duokroma lack kan vara magiska!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-11 16:58:13

Fin var den och jag som har svårt för duokroma lack och gillar Sally Hansen´s Amber Ruby, den skiftar i röd, koppar, guld....så snygg nu till hösten!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-09-11 17:22:19

Åh vad fint!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-09-11 19:17:57

Åh så fint det var, och alltså rätt likt Magical Amethyst? :)

Vill ha!



Synd att de tog 8 dollar i frakt.

Så blir ju 13 dollar... Får se när jag slår till!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-11 20:18:30

Aila! Ja, alla duokroma är inte så läckra, men detta är helt klart bland de läckraste.



Josephine! Jaa! Det är fint!



Andrea! Ja, alla priser har gått upp och det är synd. Men beställer man fler lack så blir det ju billigare per lack! ;D

Postat av: Anna
Publicerad 2010-09-11 20:34:12

I love this polish and I also bought after readling on alizarine blog and from the same source ;-)



I also adore your blog, please consider writing in English (I live in Poland, so you can always choose polish language instead of English)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-11 20:40:28

Ohhh jättesnyggt :) jag brukar tycka många duochroma lack känns som om dom har multiple personalities. Det här gillar jag dock, inget allt för konstigt men ändå stor nog effekt till att synas!

Postat av: feline
Publicerad 2010-09-11 21:16:00

Jag skriver som en tjej gjorde i min blogg en gång: du ger mig fan lemmings efter lack jag redan äger! Hahah! Mmm... :9

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-11 22:29:35

Anna! Cześć! Jak się masz? Sadly my polish is more than a little rusty, it has been more than ten years since I studied it and honestly I never was any good at it. ;D

I am sorry but at the moment I don't have the time or energy to write in english. I do consider it at times but it would take way to much time since my english is almost as bad as my polish. Well, maybe not, but still not as good as I would like it to be.



Honi! Visst är det läckert!



Feline! Det bästa beröm man kan få!

Postat av: Anna
Publicerad 2010-09-12 10:20:44

Wow, you shocked me...



Maybe you could write a 3 sentence summary in English?

I seriously love your blog, visit it daily.

I am a shimmer, glitter holo and duochrome lover, mostly purple, red and GREEEEN! You inspired me to search for plenty of green polishes (from the warm shimmer category).



Will you be showing more prisms?

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-09-12 10:21:51

Guh vad fint!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-12 11:02:53

Vackert vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-12 14:34:35

Anna! I think I have one more Prism to show but I'm not sure. Could be more of them hiding in the Helmer drawers... :D

I'll think about the summary. I don't know how many international "readers" I have and it is a pain to translate. My swedish readers mostly seem to look at the pictures so I never considered there would be an interest from international readers to understand the words.



Sanna! Ja! :D



Kerstin! Visst är det!

Postat av: Anna
Publicerad 2010-09-13 14:05:36

Are you interested in swaping polish? Do you have a wishlist somewhere?



Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-13 14:23:03

Anna! Of course I would love to do a swap! No written wishlist but if you send me an e-mail I'm sure we can get something going. My e-mail is [email protected].




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela