Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Rockin' Rocket

Publicerad 2010-09-02 07:25:12 i Naglar, vampy,


Vill ni se mer Orly? Med tanke på att Nail Mail har dem den här månaden så kan jag ju visa även detta. Det vita ur samma kollektion är så skirt att man måste ha något under det om man ska använda det så det får ni vänta med. Det här hade jag inte heller många minuter. Orly Rockin' Rocket är ett av lacken ur deras julkollektion, Tis the Season. Ett vinrött lack med guldskimmer. Så här ser det ut i solen. Ganska blah...


Jag hade absolut hoppats på mer än detta. Det känns riktigt mjäkigt. Den vinröda basen är ganska blek, guldskimret är inte så iögonenfallande. Nej, det här är verkligen ingen hit i min bok.

I skuggan ser det kallare ut men blir dessutom flackare och tråkigare i färgen. På plussidan har vi att det är lättlackat som sjutton. Ett lager är nästan nog men vill man ha mer djup i färgen behövs två. Här är det två lager samt Seche Vites överlack. Tvivlar på att jag kommer använda det igen.


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-02 08:25:32

Jag tycker faktiskt att det är riktigt fint! Jag har ju också detta, men har inte hunnit testa det ännu och jag kan iofs tänka mig att det bara kommer att användas en gång, men det känns ändå värt att äga. :-)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-02 08:41:34

Tycker också det känns lite mjäkigt, och namnet får varenda dansk person att fnissa lite tror jag :p

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-02 09:41:16

Inte riktigt min kopp te! Har svårt för såna färger, tyvärr!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-09-02 10:57:42

Mja det ser väl fint ut men inte riktigt något som jag känner att jag måste ha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-02 18:30:47

Nailtastic! Nja, jag är inte så säker på att det är värt att äga. Jag trodde att det var mycket mer djup i färgen när jag köpte det.



Honi! Ja, mjäkigt är det.



Aila! Ja, det är här är inte min tekopp heller.



Lina! Nej, helt klart inte värt pengarna.

Postat av: Karin
Publicerad 2010-09-05 23:37:21

Rockin' Rockette heter lacket =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-06 05:54:58

Karin! Jag trodde också det men det står Rockin' Rocket under min flaska.

Postat av: kelliegonzo
Publicerad 2010-09-29 23:53:24

love this! didn't think i needed it, but now i think i do!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-30 05:52:45

kelliegonzo! If I had known I'd put it in your packagewith the other polishes. I really don't like this one myself.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela