Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Arencia

Publicerad 2010-09-11 10:43:49 i Naglar i orange,


Wohoo! Orange! Otroligt vackert orange! Det här är ett av Venetian Glass-lacken från Nubars höstkollektion och det är lovely! Ja, man får hummerhänder, men vem bryr sig? Det är underbart!

Varmt, glödande orange! Glassfleck! Guldskimmer! Mmm!


Ni ser att det blev ett hysteriskt bildspam. Jag tycker ingen bild gör lacket rättvisa. Det är sååå vackert. Så djupt, så lysande, så... så.... arrgh! Det finns inga ord som kan beskriva det. Det är det finaste orangefärgade lack jag någonsin sett. Det är dock inte lättlackat. Det kräver tre lager, minst, och det är lite segt att torka eftersom det skrynklar sig med Seche Vite som överlack. De många lagren som jag var för snabb att slabba på ville bubbla sig på några naglar. Det är mitt fel, så klart, men det irriterar mig lite. Alla Venetian Glass verkar vara hopplösa med överlack, eller är det bara Seche Vite?   


Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-11 11:03:29

Hjälp så fint! Riktigt lördagsgodis =)

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-11 12:23:57

Det här var definitivt ett glödande lack!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-11 12:35:43

Hett helt enkelt! :-)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-11 12:36:50

Riktigt snyggt, påminner om höstens vackra löv....

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-09-11 16:17:25

Jag blir galen, tror jag måste ha alla Nubars höstlack.. men jag har ju köööööpstop.:)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-09-11 16:26:17

Jag upplevde inga lackningsbekymmer alls men så använder jag inte överlack heller

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-11 16:37:47

Kerstin! Visst är det!



Roxcat! Ja, helt fantastiskt!



Ninni! Absolut! Glödhett!



Aila! Ja, eller om ädelstenar! fast vilka ädelstenar som är så orange vet jag inte...



Basteth! Du får köpa dem efter köpstoppet!



Kajalen! Nej, det är överlacket som ställer till det med de här lacken. Varför använder du inte överlack?

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-09-12 14:59:08

Orkar ärligt inte. Med gelenaglarna behövdes det inte för hållbarhetens skull och nu byter jag lack fortare än det hinner slitas ändå. Använder OPIs RapiDry-spray istället

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-12 15:03:39

Kajalen! Aha, sprayen ger samma effekt antar jag? Det är ju bara för att förkorta tiden det ska torka på som gör att jag sliter fram mina överlack. :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-09-12 19:32:34

Precis. Sprayspray och så klart


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela