Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Klean Color Charcoal

Publicerad 2010-09-06 17:39:03 i Naglar i svart, grått, silver,


Klean Color är ett för mig nytt nagellacksmärke som jag hittade hos nya favorit-eBaysäljaren Le Polish Boutique. Jag har köpt lite Zoya och Essie där innan men som sagt, det finns fler spännande märken och det är en jäkligt trevlig säljare. Hur som helst, det blev fyra lack från Klean Color och först ut att testas är detta, Charcoal.  


Namnet säger väl det mesta om färgen. En mörkt grå med skimmer. Superläcker färg som torkar lite semimatt men får fantastisk lyster med överlacket jag också köpt från Le Polish Boutique. Det är OutTheDoor, ett överlack jag hört massor om och som jag nu testar för första gången.


Lacket igen, tillbaka till lacket! Det är pigmenterat och täcker väl med två lager, kanske skulle ett tjockare lager räcka? Det är bra pensel, det är lite roliga flaskor och jag älskar färgen! Jag är jätteförtjust i den här lite varma grå som lutar mot svart. Det är ju så att jag gillar varma grå nyanser och här är mitt första mörkgrå med värme i. Det spelar i samma liga som exempelvis eviga favoriten Eartward från Misa men den är brun och inte grå som den här i basen. Ja, vad mer kan jag säga? Kolla in Klean Color hos Le Polish Boutique!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-06 20:11:05

Det här var faktiskt en otroligt trevlig mörkgrå färg! Supersnygg! Har aldrig testat Klean Color, men skulle absolut kunna tänka mig att göra det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-06 20:44:35

Nailtastic! Den här grå är superfin! Jag är positiv till Klean Color så här långt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-06 21:23:41

Jättesnyggt! Kul med en ny säljare också, ska kolla vad de har :)

Satt och letade om inte Savina Purple Confetti fanns att köpa någonstans på eBay också men det verkar inte så just nu så jag får nog beställa från 8ty8 ändå :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-06 21:39:59

Riktigt fin färg. Låter som ett spännande märke :) Jag gillar ju att testa det mesta så får se om jag klickar hem för att prova!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-09-06 21:42:48

Kul att du gillade KC trots mitt muttrande över dem. :) En glad överraskning skadar ju inte. :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-06 22:09:12

Så fint! Särskilt finishen, den påminner kanske lite om Siris päls?

Postat av: julia
Publicerad 2010-09-06 22:13:15

Så fiiint!

Cool blogg:)

Allt bramed dej?

Postat av: lucke
Publicerad 2010-09-06 22:23:37

snyggt!

Postat av: Ville Niskanen
Publicerad 2010-09-06 22:29:41

Snyggt !! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-07 05:47:24

Zizzie! Ja, det är alltid kul med en ny säljare, speciellt när de täcker upp andra märken (Essie, Klean Color) och när de är trevliga! :D

Hoppas du får ditt Purple Confetti. Har du ingen att sambeställa med?



Honi! Ja, prova! De är ju inte dyra!



Karusell! Nej, jag var lite ängslig men det funkade kalas! Är väl som med allt annat, olika från färg till färg.



Kerstin! Siri är ju också varmt grå med lite guldskimmer men den här är mörkare än vad hon är. Det kankse är Siri som gör att jag gillar varma grå? :D



Julia! Visst är det.



Lucke! Ja.



Ville! Tycker jag med.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-07 20:04:30

Nej jag hade ingen att sambeställa med nu utan hade fått vänta tills nästa månad och så länge kunde jag såklart inte vänta så jag beställde 6 lack på egen hand. Purple Confetti och några glitterlack från China Glaze bland annat. 260kr med frakt är helt ok och med lite tur slipper jag tull den här gången :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-07 20:05:59

Zizzie! Det blir aldrig tull från 8ty8. Har beställt hundratals gånger från dem och det har aldrig hänt. hyssjar försiktigt så det fortsätter att vara så

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-07 20:50:32

Då håller jag tummarna för det :D TransDesign har jag fått tull på båda gånger jag beställt från trots att de kryssat i "gift" så där är man inte så sugen på att beställa mer från :/


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela