Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Sew Psyched

Publicerad 2010-09-11 22:21:58 i Naglar i grönt,


Essie Sew Psyched var det lack från deras höstkollektion som jag föll för direkt. Vilken rolig färg! Lite grå, lite grön och ni vet ju alla att det är två färger jag gillar!


Superlätt att lacka med, torkar snabbt och täcker väl med två lager. Man kan inte begära mer. En nackdel är dock at det snabbt blir matt och repigt, trots överlack. Här ser ni det på eftermiddagen nästan ett dygn efter att jag målade på det och redan är det lite slitet. Det är helt klart ett stort minus. Även om jag oftast lackar om naglarna varje dag så vill jag kunna ha lacket lite längre. Här är det inte det att det chippar eller flagnar men även repigt och matt är ju irriterande om man tänker sig en längre tid med lacket.

Jag tänkte visa ett par bilder med min kakigröna klänning som jämförelsematerial. Ni ser att det finns en grönton men att det grå väger lite tyngre? Alla fall i mina ögon. Det är hur som helst en härlig färg som jag är glad att ha i min samling!

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-09-11 22:27:52

Åh. Så fint. Vill ha. Nedrans köpstopp!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-11 22:31:37

Makeupoholic! Ja, men det finns ju kvar även efter stoppet.

Postat av: bella
Publicerad 2010-09-11 23:13:57

Tycker den här färgen är hur cool som helst. Ungefär som betong.

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-09-11 23:34:54

Ja men det där med mattheten gillade jag fast att det inte höll så länge var trist! Men det är en kanonfin färg!

Postat av: sonidlo
Publicerad 2010-09-11 23:48:33

I think this is similar to RBL Diddy Mow and I like it!

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-12 10:26:45

Det här lacket är på väg hem till mig nu, kunde inte motstå det =) Synd att det blir repigt fort, då jag gillar att ha mina lack i någon vecka.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-12 11:02:20

Riktigt fin o ovanlig färg!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-12 11:15:14

Superfin färg, gillade också den men väntade med att beställa den. Ska tänka på saken;)!

Postat av: Johanna
Publicerad 2010-09-12 13:08:28

Åh så snyggt! Kommer med min senaste beställning från Trans Design som borde dyka upp i början veckan.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-12 13:29:03

Åh, det här gillar jag verkligen. Otroligt snyggt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-12 14:28:51

Bella! Ja, och den gröna tonen gör det unikt.



Nailspotting! Ja, kanonfint!



Sonidlo! I haven't got Diddy Mow but I've heard they are alike. It is an awsome color. :D



Roxcat! Ja, det är trist att det blir så repigt. Ett riktigt bra överlack kanske kan hjälpa dig?



Kerstin! Visst är det!



Aila! Ja, tänk du. Den lär finnas kvar.



Johanna! Ja, vad roligt! Hoppas du kommer gilla det!



Sminkjante! Ja, det är väldigt läckert!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-09-12 19:11:30

Köpte denna från TD och tre andra från Essie i höst kollektioen. Hoppade de mörka brun och lila.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela