Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Yee-Haw

Publicerad 2010-09-22 06:59:28 i Naglar i korall&persika,


Nej, nu blir det sommar här på bloggen och ett av arkivinläggen med blommor som jag sparat på för att muntra upp mig under den mörka delen av året. Hösten är i och för sig min favorittid på året men nu har det regnat en dag för mycket tycker jag. Ett litet bildspam kommer alltså här. Massor med bilder på blommor och lacket Yee-Haw från China Glaze höstkollektion 2008. Den kollektionen, Rodeo Diva, är en av de bästa jag kan komma på. Otroligt fina lack! När det begav sig köpte jag alla lack utom tre men i år reparerade jag det och införskaffade de sista, felande länkarna, till en komplett samling. Yee-Haw var alltså ett av de lacken.


Persikotonat skimmer. Inte en färg jag skulle förknippa med mig själv och nej, det kommer inte bli en favorit. Det är sött men verkligen inte min färg. Det har dock samma fina skimmer som de andra lacken i kollektionen och bra egenskaper att lacka med. Inte dåligt alltså, bara inte i min smak.


Vad tycker ni? Är det en färg ni skulle kunna tänka er? Har ni något liknande eller kanske till och med detta? Vad tycker ni om att bära färgen? Klär den er? Har ni köpt hela kollektioner av lack och i så fall vilka?


Bildspammet har utökats med ytterligare bilder. :D

 

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-22 07:54:10

Jag är inte heller helsåld på denna färgen, men bilderna är kanonfina =)Man saknar sommaren nu!

Postat av: Desirée
Publicerad 2010-09-22 09:19:57

Härliga färger på nagellacken!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-09-22 10:27:00

Vad kul att du visar just detta lacket. Fick hem det förra veckan och ja, Rodeo Diva är fantastisk. Kan tänka mig att jag kommer att gilla Yee-Haw! även om det är lite lamt. Just nu är det bara Red Stallion jag saknar från den kollektionen sen har jag alla. Yee-Haw! :) dorky, jag vet

Åh vad det är kul med kollektioner. Vissa måste jag bara ha. Oftast vill jag ha hela kollektioner från ChG, Zoya och Nubar. Vet inte varför det blivit så. Har precis samlat färdigt OMG!, Kaleidoscope och Surf-kollektionen. Nu jobbar jag på Retro Diva, Vintage Vixen och självklart Rodeo Diva. Vill ha hela Zoya's Wicked och Nubar's Venetian Glass. Snart vill jag nog ha OPI's Burlesque, eller hur det nu stavas? :) Plånboken får allt lida pin ibland.

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-09-22 13:34:52

Gillar dina blomster helskarpt, men lacket? Njääää, det skulle jag aldrig köpa.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-09-22 14:10:43

Det ser fint ut på dig!

Vet inte hur det skulle se ut på mina persikofingrar dock:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-22 17:28:21

Kerstin! Ja, bilderna känns somriga en regnig dag, eller hur!



Desirée! Ja, kanske, men inte helt i min smak. Fst annorlunda är roligt!



Pamsan! Ja, det är så många kollektioner man vill ha! Jag har inte alla Kaleidoscope, saknar ett tror jag, och bara några OMG! fast jag föll inte helt för alla dem. Zoya är svårast att stå emot för mig...



Wolfie! Jag skulle inte heller gjort det om det inte vore för att jag ville ha en komplett Rodeo Diva...



Sanna! Nej, man vet aldrig hur de blir förrän man provar. Det var bättre än jag hade trott på mig faktiskt.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-22 18:56:00

Tro det eller ej men jag har Yeehaw och tycker väldigt mycket om det. Passar min hudton och är perfekt när jag inte vill ha så mycket färg på naglarna. Dessutom sitter det riktigt bra.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-09-22 20:56:14

Otroligt fint lack. Speciellt till sommarfärgerna i bakgrunden.

Kan du inte göra ett samlingsinlägg med hela Rodeo Diva när du hinner? Det skulle vara kul att få återupptäcka lacken. Det var dessutom då jag började läsa Sminkan och det är tack vare dig jag började samla på lack då. :) Fina minnen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-22 21:22:52

Sminkjante! Tro det eller ej men jag minns att du har det! Och att du gillar det också. :D



Fia! Så klart det ska komma ett samlingsinlägg. Det saknas dock ett. Har inte testat Golden Spurs än. ;D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-09-22 22:08:05

Yee-Haw var ett av de lacken jag köpte först när Rodeo Diva kom och jag är helt klart förtjust i färgen även om den ofta "överröstas" av andra lack när jag väl ska välja...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela