Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Empowerment

Publicerad 2010-09-30 17:35:03 i Naglar i rosa,


Jag visade ju det ljusrosa lacket ur Fight Like a Woman-kollektionen för en tid sedan. Jag var förtjust i färgen men inte i det faktum att jag tvingades lacka sju lager för att få det hjälpligt opakt. Det här är från samma kollektion men är då det mellanrosa krämlacket med namnet Empowerment.

Så hur var formulan här då? Usel. Tyvärr måste  jag säga att den hade en massa brister. Den rinner längs penselskaftet, pölar, droppar, vallar sig och får kala fläckar när man målar andra lagret. Man måste vara oerhört noggran och försiktig när man målar med det. Jag lyckades få flera droppar på datorbordet och det ville rinna ner och bli tjockare runt nagelns kanter. Visst är det en vacker nyans av rosa men jag är helt klart för dålig på att måla naglarna för att hantera den här väl. Nå, jag har bidragit till bröstcancerforskningen alla fall. Alltid något!

Tre lager lack, rätt segt på att torka jämfört med t.ex Vintage Vixen. Påminner om China Glaze "gamla" formula från Eco-collection.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-30 18:05:17

men det var fint! Inte lika som det ovan, men ändå himla snyggt...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-30 18:31:06

Vilken ursnygg design ni har nu pch i looooove this nagellack! Pastelligt ju :D ;o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-30 20:52:02

Emma! Finare än det ovan, enligt mig, men för kladdigt för att vara roligt.



Linda! Ja, designen är underbar!

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-09-30 21:06:47

Men åh, vilken underbar nyans.. Du har ingen koll på om det finns någon dupe på detta? Love it! Men dålig formula är ju svårursäktad, det behövs ett rätt awesome lack för det..

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-30 21:22:51

Det där kändes inte som en Sminkan-färg på nåt sätt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-30 21:31:14

Viola! nej, inte på rak arm, men det är ju världens mest unika färg så det borde ju finnas.



Ninni! Och ändå har jag burit det två gånger. Jag gillar färgen men det är hopplöst att måla med.

Postat av: CC
Publicerad 2010-09-30 21:39:49

Åh färgen är supervacker :) trist om det är dåligt dock. Jag skulle förstås inte kunnat hålla mig från att blinga det lite haha

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-30 21:54:00

CC! Färgen är underbar. En riktigt fin rosa. Jag har faktiskt provat det vid två tillfällen men det är inte deras bästa formula, det är det inte.

Postat av: Giselle
Publicerad 2010-10-01 13:23:03

ååh så underbar nyans! -måste verkligen haa!!!!! De skulle vara underbart till mina leopardmönster jag gör med cake eyeliner!



har aldrig förstått vart ni handlar in dem, är de dyra? vill verkligen ha ett sådant lack i just den nyansen!



kraam

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-01 15:48:25

Giselle! Jag köper mina nagellack från www.8ty8beauty.com och då kostar ett China Gaze-lack ungefär $2.5 vilket är under tjugo kronor.

Postat av: Giselle
Publicerad 2010-10-03 19:59:11

Wow, det e ju inget alls, men då kanske frakten är dyr? :-/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-03 21:19:16

Giselle! Du får 6 lack från 8ty8 med en fraktkostnad på 16 dollar, om jag minns rätt, och 9 lack från Trans design för 18 dollar i frakt. Fortfarande är det mindre än 40 kronor lacket. Blir typ som att handla lack på H&M.

Postat av: Giselle
Publicerad 2010-10-04 10:09:21

jaa, jag mailade dem och frågade för säkerhets skull och det var ju inte alls så farligt! Kanske kan ta och beställa in på företaget istället för att testa mig fram :)



tack för hjälpen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-04 18:16:03

Giselle! Jag hoppas det går bra med beställandet!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela