Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Äntligen lite smink med Gabrielle Faust

Publicerad 2010-09-12 17:19:03 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Overall Beauty har i ett samarbete med Gabrielle Faust, en romantisk skräckförfattare, skapat en serie med ögonskuggor. Jag fick hem dem förra fredagen men förkylning och annat har satt käppar i hjulet för användandet av dem. Jag är fortfarande tokförkyld men ville verkligen få en chans att visa dem så en supersnabb sminkning blev det. Jag är rödögd och dessutom rinner ögonen, men ni får leva med det. Titta på färgerna istället för ögat är ni snälla.

Så här ser kollektionen ut. Jag har använt lila Vampire Kiss, rosa Love Lost och gula Hourglass Sand. Ni ser dem alla tre längst till vänster.

Jag hade GOSH Waterproof Eyeshadow Stick i Love that Beige som bas. Sen gjorde jag en ram runt ögat med svart kajal (IsaDora Indian Black) och sen är det lila Vampire Bite på ögonlockets två yttre tredjedelar och upp längs brynbenskammen. Rosa Love Lost på inre tredjedelen. Gult under brynet. Lite av lila Vampire Kiss under ögat och så mascara. Klart. Alla skuggorna är matta men de är ändå blendningsbara och fäster fint och jämnt på huden. Riktigt bra är de! Rekomenderas varmt!

En bild till:


Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-12 19:02:41

Ååh, gillar färgerna så fina, höstiga...

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-12 19:35:26

Lila kan aldrig gå fel, speciellt inte med Sminkan bakom penslarna! :-)

Postat av: Maja
Publicerad 2010-09-12 20:05:26

Riktigt fina färger! Supersnyggt.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-12 20:10:22

Vilka pigmenterade färger, galet fina :) Finns det några som är väldigt skimriga? Sugen på lite skimriga skuggor och dom där ser fina och användbara ut!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-12 20:45:14

Ursnyggt! Både Vampire Kiss och Love Lost ser underbara ut!

Postat av: Mia
Publicerad 2010-09-12 21:14:48

Snyggt med lila till din ögonfärg. Riktigt fin sminkning.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-12 21:22:53

Ah, du fick ut ditt före mig alltså... Fin sminkning! och inte helt olik min, men vad tusan...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-12 21:45:40

Jättefint! Heja på i förkylningskampen =)

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-09-12 22:19:49

Supersnyggt! Du är dessutom betydligt mindre rödögd som förkyld med full ögonsminkning än jag med bara sminket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-12 22:30:08

Aila! Ja, färgerna är himla fina! En lyckad kollektion!



Ninni! Jaså? Nja, det vet jag ju inte, men tack!



Maja! Tack!



Honi! Jag tror alla i den här kollektionen är matta men Overall Beauty Minerals har skimriga också. Tokskimriga till och med! Kolla in deras sortiment och missa då inte Elf toes och Fairy Dust!



Nailtastic! Ja, de är snygga. Speciellt Vampire Kiss.



Mia! Tack! Lila är ju ofta snygg till alla ögonfärger.



Emma! Ja, men du får så gärna peta ner mig om du vill.



Kerstin! Ja, man hoppas vinna den jädra kampen men det går sådär just nu. Känner mig febrig och eländig.



Vikab! Tack! Jag är själv förvånad att jag ser så klarögd ut som jag gör på bilderna. Tycker jag ser rödögd ut i spegeln.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-13 12:56:50

Fint. Gillar den gula/guldiga? highlighter.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela