Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Tiffany

Publicerad 2010-10-08 08:53:49 i Naglar i korall&persika,


Jag är fortfarande inte frisk men jag har alla fall orkat lacka om och fota naglarna. Har ju verkligen längtat efter att prova de Fire&Ice lack som jag fick hem i veckan. Det regnar ute så tyvärr kan jag inte visa Tiffany till hennes fulla fördel. Hon är en skönhet, tro mig! Jag älskar den lite persikorosa tonen och hon har ett fantastiskt skimmer! Massa små glitterpartiklar i rosa, guld och rött. I vissa ljus tycker jag mig se lite grönt och lila också. Magiskt!


Helt solskensbefriat alltså, men samma typ av lack som favoriterna från sommarens Sparkle collection och vi minns ju alla hur vi älskade dem! Charla, Ivanka och Alegra köpte jag ur den kollektionen och det har jag verkligen inte ångrat. Ur Fire&Ice vill jag ha alla. Mums! Färgerna är underbara! Bara  idén att göra ett persikorosa foillack! Så ljuvligt, så sött, så feminint men finishen tar det till en annan nivå och gör att till och med en sån som jag, som inte har ett sött ben i kroppen, ändå älskar det!

Jag hoppas mina bilder kan visa något av det skimmer som finns i lacket. Det är helt otroligt. Två lager, lättlackat som en dröm, snabbtorkande också och ja, problemfritt helt enkelt. Kärlek! Jag ska definitivt ha alla lacken ur kollektionen! De finns ganska lättillgängliga på eBay, jag köper från Le Polish Boutique men det finns fler säljare så klart. Jag gillar min säljare för hon är snabb och trevlig att ha att göra med så jag rekomenderar henne gärna!

Lite varmare ljus på bilden ovan.

Ser ni hur gnisterfint det är! Helt otroligt! Vi avslutar med en detaljbild så man ser hur det är uppbyggt.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-08 10:38:47

Såååååå vackert! Och unikt, har inget liknande sen förut. Ska klicka hem hela kollektionen den 20:e när jag får lön. Och en massa andra gottigheter, har ju äntligen råd att shoppa lite mer nagellack igen. :-)

Postat av: Desirée
Publicerad 2010-10-08 12:35:24

Vackert lack, det måste jag ha! Jag trodde inte foil-lacken var något märkvärdigt till jag fick hem mitt första. Nu måste jag ha mer!



Hur mycket går frakten på hos Le Polish Boutique?

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-10-08 12:40:53

Ååååh Tiffany, bli min! Så söt och sprakande på samma gång. Nu ångrar jag nästan att jag prioriterade nya kuddar och gardiner till vardagsrummet...kanske skulle jag lagt slantarna på ebay istället...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-10-08 15:06:26

åh "faller som en fura" underbart fint!

Postat av: Mia
Publicerad 2010-10-08 18:04:39

Det finns alltså inte att köpa i Sverige och kommer inte finnas heller?

Postat av: Lina
Publicerad 2010-10-08 20:13:32

Åh vilket vackert lack! Hade intalat mig att jag absolut inte behöver köpa hela kollektionen men jag verkar ha haft fel....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-08 21:34:01

Nailtastic! Ja, hela kollektionen är så vacker!!



Desirée! Frakten beror på antal lack, hon samskickar. Annars syns frakten tydligt om man klickar upp lacken.



Pamsan! Nå, de finns ju kvar. Du får köpa dem nästa månad istället. :D



Linda! Visst! Det är underbart!



Mia! Nej, Zoya säljs mig veterligen inte i Sverige.



Lina! Så klart du måste ha dem! Det är en underbar kollektion!

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-10-09 02:34:45

Jäklar så fint! Detta måste jag verkligen skaffa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-09 08:33:43

Veronica! Ja, det är otroligt snyggt!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-10-09 08:47:27

Läckert! Känns väldigt unikt!

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-10-09 19:48:35

Jättefint, får se om jag kan hitta nån som säljer serien. Le Polish boutique verkar ha mycket fint men jag och Paypal är osams :( De vägrar fatta att jag bytt efternamn utan en "court-issued marriage license" och vägrar inse att det inte funkar så utanför US.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-10 11:14:43

Badis! Ja, det är så fint!



Vikab! Jag hade krångel förr med paypal men öppnade helt resolut ett nytt konto.

Kan ju förenkla livet... Ny e-mail och så ett e-kort så du får ett annat kortnummer (satt med längsta möjliga tid och en rejäl disponibel summa alltså, så man inte måste byta kort hela tiden) så borde det funka.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela