Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Crystal

Publicerad 2010-10-11 10:21:07 i Naglar i blått,


Zoya Crystal är ett av de nya sparkliga lacken från Fire&Ice-kollektionen. Visst är det vackert! Och med helt rätt namn! Jag tycker det är ett väldigt vackert blått lack och det gillar bäst är att det inte är glitter i silver i det utan i guld!


Crystal är alltså en himmelsblå färg. Det är ett foil-lack (tror jag alla fall men som ni vet är jag ingen finish-expert) som gnistrar galet fint i olika nyanser av blått och så gultonat guld. Det är verkligen en skönhet som hade behövt lite sol för att få visa upp sin allra vackraste sida. Samma typ av finsih som Charla och Ivanka och de andra brudarna från Sparkle-kollektionen i somras alltså.

Två lager lack täcker, det är enkelt att måla med och torkar till rätt bra med Seche Vite. Efter en halvtimme klarar det det mesta men inte hack med hårda föremål rakt på lacket. Ganska normalt alltså. ;D
Ett utmärkt lack alltså, i en vacker och unik färg. Jag köpte mitt från Le Polish Boutique och jag rekomenderar den säljaren varmt för er eBay-nervösa. Zoya säljs tyvärr inte i Sverige, vad jag vet men de finns även hos e-tailers som Beverly Beaute.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-10-11 10:59:47

superfint!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-11 11:26:25

Oj oj! Vilket vackert färgskimmer.. Fina skiftningar!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-11 12:38:31

Magiskt!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-11 12:58:43

Super!

Det står högt upp på önskelistan, tillsammans med Valerie och Sarah :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-11 14:07:18

Kerstin! Ja!! Det är ju det!



Honi! Ja, det är helt underbart!



Ninni! Helt klart!



Andrea! Ja! Valerie och Sarah är på min önskelista med!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-10-11 14:20:50

Har aldrig sett ett blått lack med guld i. Attans läckert!

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2010-10-11 14:49:14

Alltså jag blir galen! Har Zoya BARA helt underbara, vackra lack?!

Jag gillar inte ens att måla mina fula stumpar till naglar men snart måste jag börja köpa Zoya och Nubar bara för att titta på de vackra färgerna och flaskorna... Fy på dig Sminkan! :)

Postat av: Maja
Publicerad 2010-10-11 14:54:43

Åh, vad fint! :)

Jag förresten en liten fråga om över- och underlack. Jag älskar att lacka naglarna och använder just nu över-och underlack från Essie men de är inte direkt superbra, så jag vill köpa nya. Jag undrar vilka som är bäst av Seche Vite och Clear Base, Nubar Diamont och Foundation och China Glaze Fast Forward och Strong Adhesion? Eller finns det andra som är ännu bättre? Jag tycker det brukar fungera bäst med över- och underlack från samma märke.

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-10-11 15:50:32

Nydelig! Zoya kan virkelig det med glitter og stas! :)

Postat av: Karianne
Publicerad 2010-10-11 18:56:09

Den er utrolig fin, men jeg har Reflecting Pool fra OPI og greier ikke bestemme meg for om jeg trenger denne også. :) Zoya har virkelig vært flinke i det siste.

Postat av: Ingela
Publicerad 2010-10-11 19:27:58

Det där var riktigt läckert!

E-bay... kanske skulle ge sig in i det havet också, har mest varit på tradera o härjat.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-10-11 19:33:04

Jättefint lack! Jag trodde inte jag skulle fastna för något av Fire & Ice-lacken, men nu känns det inte lika säkert. Aj, min plånbok! ;-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-11 20:07:39

Så fint! Fick mitt idag! Även Sara(h), som ser underbart fin ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-11 20:10:57

Badis! Visst är det vackert!



Linda! Även stumpar förtjänar färg! :D



Maja! Jag använder Seche Rebuild som stärkare/underlack och Seche Vite som överlack. Om jag har annat underlack är det alltid Redis för det älskar jag. Passar med allt! Deras överlack är också bra. Samma glans som SV men otroligt billigt. Snabbtorkande så klart.



Solveig! Mmm! Zoya äger!!



Karianne! Zoya är ett av mina absoluta favoritmärken, föredrar dem framför OPI t.ex. Du vet, penseln... :D

Jag har inte Reflecting Pool så för mig är valet självklart!



Ingela! Ja! EBay är bäst! Jag älskar eBay!



Nageldraken! Du, alltså... Jag vet inte hur jag ska säga. Det här är vackert! Det är alla Fire&Ice. De är magiska!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-11 20:30:21

Jävligt snyggt! Om jag nu får vara så grov i munnen. Allvarligt, grymt lack...

Postat av: Lina
Publicerad 2010-10-12 11:27:22

Otroligt vackert!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-10-12 21:51:31

Blått och guld är väldigt fint ihop. Väldigt vackert lack. Ska nog spana in Fire & ice.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-12 23:06:41

Emma! Det är verkligen vackert och värt att äga!



Lina! Ja! JA!!!



Fru Choklad! Ja, den kollektionen får du inte missa!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela