Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Savina Black Pearl

Publicerad 2010-10-08 23:48:26 i Naglar - duokromatiska,



Jaha, här sitter jag och hostar. Eftersom jag ändå är uppe kan jag ju bjuda på lite lackskönhet. Mer arkivinlägg alltså. Savina Black Pearl är ett helt underbart duokromatiskt lack som mina bilder tyvärr inte gör rättvisa. Först målade jag kladdigt, sen försökte jag rensa upp när jag blev missnöjd med bilderna och det blev inte bättre av det, bara mer infärgad hud, liksom. Inte bra... Men om ni tittar på färgspelet i lacket isället och bortser från mina missar så ser ni att Savina lyckats bra med att skapa en duokrom. Jag älskar det här lacket!


Smutsigt gråblått, aquablått och lavendel i en harmonisk och ljuv förening! Två lager täcker utmärkt och formulan är bra! Savina verkar vara ett lite ojämnt märke eftersom några av deras lack som jag provat har varit väldigt tjocka och svåra att måla med medan andra är utmärkta. Är ni försiktiga skulle jag rekomendera att ni hittar swatcher på lacken före köp. Jag har fått blodad tand nu och kommer säkert köpa många fler i framtiden och jag har flera som jag provat men som inte kommit ut på bloggen än. Rimligtvis finns även andra som skrivit om lacken om man letar lite. Det här kan jag alla fall rekomendera för det är oerhört fint på naglarna och har inga konstigheter för sig vid lackning! Enda nackdelen är att det blir synliga penseldragsmärken i det, som ni ser.


Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-09 00:53:57

Gud så läckert det verkar!

Jag har väl missat nåt, men vart har du köpt det här?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-09 08:32:57

Andrea! Savina säljs på 8ty8. Kostar lika mycket som ett China Glaze.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-10-09 09:35:44

Det var riktigt vackert. Känns unikt och jag älskar både färgen och det duokroma. Kanske ska våga sig på att prova. :) Krya på dig, förresten.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-09 09:38:24

Otroligt vackert! Det ska bli mitt någon gång. Damn you, Sminkan! Du gör att min önskelista håller på att bli helt ohanterlig!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-09 13:13:00

Men gud så fint :o

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-09 13:56:16

Pamsan! Det är helt ljuvligt! Prova absolut!



Nailtastic! Haha, ja, det motsatta gäller ju också... :D



Honi! Ja!!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-09 16:49:15

Åh, tappar andan så vackert är det!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-10-09 21:49:25

Otroligt vackert! Måste verkligen beställa lite Savina lack nått tag.

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-10-09 23:07:47

Det här får nog följa med i min nästa beställning från 8ty8, färgskiftningarna ser riktigt läckra ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-10 11:12:07

Ninni! Inte illa!



Lina! Ja, de är värda att testa!



Roxcat! Ja, det är riktigt snyggt!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-10-11 09:07:22

Oj! Jösses. Det här var en riktig tiopoängare. Så vansinnigt snyggt. Det får mig att tänka på en dramatisk natthimmel eller ryggen på en skarabé. Drama och mystik. Jag säger bara WOW

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-11 14:08:18

Fru Choklad! Ja, jag håller med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela