Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Perversion & Psychedelic Sister

Publicerad 2010-10-28 20:59:45 i Emmas FOTD 2010,

Egentligen är det brottsligt att peta ner Sminkans ljuvliga svartröda sminkning. Men jag vill ju också visa smink och det blir nog tight med helgen för min pojkvän och mina föräldrar kommer hit och hälsar på. Alltså petar jag ner henne och ni får lova att scrolla neråt och kolla, okej?

 

Den här sminkningen hade jag förra helgen när jag var hemma i Motala. Book of Shadows fick följa med trots att den är just stor som en bok. Jag plockade faktiskt bort min extrabok ur väskan för att den skulle få plats, passande va?:)

Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundation Fawn

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up i NW20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Urban Decay Psychedelic Sister och Perversion

Highlighter: Urban Decay Midnight Cowboy Rides Again

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Urban Decay 24// Ransom

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar

Läppstift: Make Up Store Stage

En enkel sminkning med lila Psychedelic Sister på inre halvan av ögonlocket och ”svarta” Perversion på den yttre. Kanten blendade jag ihop och så applicerade jag Midnight Cowboy Rides Again som highlighter. Resten fattar ni nog själva. MCRA var för mörk för att ha som highlighter, men annars blev jag väldigt nöjd med sminket. Gillar skuggorna och dessutom har jag haft mina absoluta favoritfransar här. Frid och fröjd på sminkfronten alltså.

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-10-28 21:08:20

Läcker makeup! Ögonskuggor har en tendens att halka av mina ögonlock men det där läppstiftet ser ut att behöva tittas på.



Nu har jag läst Tithe som ni tipsade om. Köpte genast de två följande böckerna.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-28 21:12:19

Vikab: tack så mkt:) Usch då, har du testat med en primer? Mina skuggor cresar rätt snabbt utan, men med primer brukar det funka fint.



yay!!! Vad roligt att du har läst och gillar dem, hurra vad kul verkligen!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-28 21:13:49

Vikab: Hon har släppt två nya böcker i år också! Posion eaters har vi ju också haft som boktema, men även White cat är att rekommendera, även om den inte är fullt lika fenomenal som tithe. Läste ut den i måndags faktiskt. white cat alltså...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-10-28 22:26:08

åååh denna gillade jag verkligen! och speciellt den glansiga eyelinern! hur cool som helst!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-10-28 23:09:02

mycket fin sminkning fastnade speciellt för din vinge och eyelinern är det med en tuch eller pensel :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-29 07:13:15

Helt underbart snyggt! Skuggorna ser fantastiska ut!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-29 07:27:13

Otroligt snyggt som vanligt! Pshychedelic Sister är underbart fin.

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-10-29 10:31:36

Jag har provat flera primers, bland annat den som brukar rekommenderas från Urban Decay, men de funkar vissa dagar, vissa dagar inte. Jag har nog dålig primerkarma.

Jag håller med en ovanstående att eyelinervingen var snygg, ska försöka experimentera lite med en sån.



Min "att -läsa"-lista är ganska diger men jag minns att "Poison Eaters" ska komma upp på den sen. Av nån anledning påminner Tithe mig lite om "Den 14:e bruden" även om den senare är lite mer fantasyorienterad.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-29 19:21:33

Stephy; tack så mkt! ja, visst är det party med glansig eyeliner:)



Nicole: Tack:) Det är ju en flytande eyeliner och jag har målat den med den tillhörande filtspetsen...



kerstin: Tack så mkt, jag tycker också de är fina:)



Nailtastic: Tack så mkt snälla du:)



Vikab: Usch då, vad tråkigt. Jag har bara testat UDPP några gånger, tycker nog att Shadow Insurance är bättre. den ger bättre grepp och hållbarheten är lika bra som med UDPP...

Hmm, ja okej. tycker inte de påminner om varandra, men du kanske ser ngt i dem som jag inte ser.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-29 19:24:57

Så himla snyggt så man dånar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-29 19:52:43

Ninni: Tack raring:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-10-30 10:56:30

Väldigt snyggt.

Postat av: Maja
Publicerad 2010-10-30 13:00:57

Supersnyggt smink! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-30 18:51:35

Sminkjante: Tack!



Maja: Tack så mkt:)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-10-31 12:46:04

ÅH det här blev dösnyggt! Och Psychedelic Sister är ju hur läcker som helst! Lovely!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-11-01 21:48:33

jättefint och eyelinern va smashing!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-02 22:59:01

Isabell: Tack så mkt:) Yes, den är fin...



Bettielie: Tack så mkt:) Den är fin och lite party tycker jag...

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-11-02 23:53:12

Dødsbra kombunasjon, og jeg laget noe lignende i dag. Med plomme på det beveglige øyelokket, teal i globalinjen og matt vanilje som highøight opp mot brynet.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-04 06:56:49

Sexy Sadie: Tack så mkt. Oh det låter jättesnyggt! Har du lagt ut bilder på din blogg? Måste kolla:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela