Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Shim-merry Chic

Publicerad 2010-10-03 09:54:17 i Naglar - flakes,


Ni som har scrollat till morgonens första inlägg har sett min manikyr från igår eftermiddag. Den jag inte gillade och sedan sabbade då den inte hunnit torka. Jag ägnade sedan kvällen åt att se på film med nakna naglar innan jag slutligen bestämde mig för att prova ett av mina bortglömda OPI minilack från förra årets julkollektion. Jag har för mig att jag i veckan svängt förbi någon nagelblogg som visade något av de lacken och det måste ha skakat igång mitt minne av den här lilla asken med fyra oprovade lack. Shim-merry Chic valdes ut, fråga mig inte varför när jag hade min manikyr med Golden Spurs i färskt minne.


På bild känns den inte alls så hemsk som på naglarna. Igår innan jag gick och lade mig var jag övertygad om att färgen mest liknade valpbajs med osmälta bitar av morot i. Jag får tydliga flashbacks till min labradorvalp 1986... Faktum är att när jag tittar ner på naglarna när jag skriver detta så är det fortfarande det jag ser. Jag älskade verkligen min hund, tro inget annat, men jag vill inte komma ihåg henne på det här sättet. Det här måste vara ett av mina fem fulaste lack...

Kameran lyckas alla fall plocka fram lite mer ur lacket och jag tycker mig se både brons, olivgrönt och guldbrunt och flakesen i det verkar ha fler nyanser än den lite dämpade orange jag uppfattar med blotta ögat. Skulle jag se mina bilder på någon annans blogg skulle jag nog köpa lacket  med en tanke att det är unikt (ja, det är det) och har en grön ton (nej, den ser jag inte IRL) och att det kanske skulle vara snyggt på mig (NEJ!!!) så jag hoppas verkligen ni inte skyller på mig om ni trillar dit.

Det här är tre lager av segt lack som torkar långsamt. Inte ens formulan kan man se som något plus alltså. Jag säger bara det, den här miniflaskan på 3,75 ml kommer nog inte ta slut i brådrasket.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-03 10:32:39

Det här är toyland va? Haha, valpbajs är en så rolig beskrivning. Glad att jag inte har det när jag läser det. Tror att det kanske är lite så jag känner för alla gröngula lack...

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-10-03 10:35:10

Jag tyckte det såg helt okej ut är jag började läsa, men när jag läste din association så har jag nog också lite svårt för färgen =)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-10-03 11:43:38

Men, men, men...jag gillar detta. Dessutom tycker jag Golden Spurs ser jättefint ut. Har bara sett det i flaskan dock. Ibland har vi väldigt olika smak. :D Kul att alla inte tycker exakt lika jämt. Valpbajs? Nää-äää



Förresten...först läste jag valbajs och jag tänkte...hur sjutton vet du hur det ser ut? Haha

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-03 13:46:51

Hrm, jag håller delvis med dig, men sen tycker jag ändå att det ser ganska häftigt ut =)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-03 14:40:15

Jag vet att jag blev besviken när jag testade det. Tyckte väl inte att det var fult, men tråkigt. Hade förväntat mig något roligare.

Postat av: Anna
Publicerad 2010-10-03 15:38:20

Tänkte bara höra om du har någon erfarenhet av neuLash - "mirakelkuren" för längre och tjockare ögonfransar. Tänkte testa den och skriva en recension i min blogg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-03 15:40:30

Emma! Fast det är inte gulgrönt, det är bronsbrunt. På riktigt. Såg det ut som på bilderna vore det coolt!



Roxcat! Bra, då har jag avskräckt från köp alla fall!



Pamsan! Det är inte så snyggt som på bilderna. mer brunt mindre grönt.



Kerstin! På bilderna ser det häftigt ut. Det tycker jag med. Men på naglarna är det bara brunt och morötter...



Nailtastic! Ja, defintivt. Det är verkligen ingen höjdare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-03 15:40:30

Emma! Fast det är inte gulgrönt, det är bronsbrunt. På riktigt. Såg det ut som på bilderna vore det coolt!



Roxcat! Bra, då har jag avskräckt från köp alla fall!



Pamsan! Det är inte så snyggt som på bilderna. mer brunt mindre grönt.



Kerstin! På bilderna ser det häftigt ut. Det tycker jag med. Men på naglarna är det bara brunt och morötter...



Nailtastic! Ja, defintivt. Det är verkligen ingen höjdare.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-10-03 18:23:14

haha Vad kul att läsa om ett "kass" lack som omväxling.

Vore roligt att veta vilka de andra 4 lack som finns på din värstalista :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-03 21:24:13

Kajalen! Tickle my France-y från OPI är allra, allra fulast. Sen vet jag inte riktigt.... Det är ju så att vissa lack är fula men rolga och därför gillar jag dem ändå medan andra är ful-fula. Det här är knepigt för det är fint i flaskan men äckligt på mig. Och mycet snyggare på bild dessutom.

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2010-10-03 22:34:44

Hm, jag tycker det var riktigt snyggt iaf. Sedan så har jag ju aldrig haft hund heller ;P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-04 05:38:59

Michi! Fortfarande är bilderna bättre än lacket i verkligheten.

Postat av: kelliegonzo
Publicerad 2010-10-04 09:16:55

this is one of my favorite colors :) so "ugly" it's beautiful!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-04 18:15:28

Kellie! To me it looks like poo...:D

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-10-04 19:58:31

Ha ha ha valpbajs!!! Jag hade först inte tänkt kommentera detta men eftersom du själv inte gillar det så kan jag ju erkänna att det här inte var någon höjdare i mina ögon heller! Ingen shopping av det här inte.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-05 06:20:12

Fru Choklad! Så du vill inte ha min flaska då? I julklapp? ;D

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-10-05 10:41:56

Ha ha ha Näää den skulle bara samla damm här :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-05 17:50:29

Fru Choklad! Jo, det lär nog dammsamla här med... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela