Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora In the Army

Publicerad 2010-10-29 17:06:28 i Naglar i grönt,


IsaDoras nya höstlackskollektion är ju inte så tokig. Tre av dem har jag köpt, In the Army, Combat Kaki och Cool Camel. Här ser ni In the Army och den är riktigt, riktigt snygg!

Eftersom det är Halloween på söndag så passade jag på att använda alla fall en av de dekaler jag har med lite Halloween-motiv. I övrigt så är det två lager av lacket som var lättapplicerat och bra. Penseln är lite klumpig men jag överlevde utan att behöva göra clean up på fler än fyra naglar. I normala fall gör jag ingen putsning alls efter jag lackat men det var rätt grova missar med det här lacket. Tyvärr. Det har bubblat sig lite på en nagel men annars gick det ganska fort för det att torka och det såg snyggt ut i morse trots att jag gick och lade mig en halvtimme efter jag hade lackat.


Visst är det en snygg färg! Bra jobbat, IsaDora! Ett riktigt bra krämlack!

Kommentarer

Postat av: jbrobeck
Publicerad 2010-10-29 19:25:02

this is the most perfect green! and it looks wonderful on you.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-29 19:25:40

Superhärlig färg med kul dekoration. Jag köpte precis en tårta med dekoration, ska nog visa den i bloggen tror jag...

Postat av: Ifrith
Publicerad 2010-10-29 20:02:48

Tjusigt! Jag gillade Isadora när jag var 14 och jag gillar Isadora som 30! =D Nog för att jag kanske stannat i utvecklingen ;D om inte tycker jag att det är ett bra betyg för Isadora. (Det sämsta med Isadora är inte sminket utan reklamkampanjerna...)

Postat av: Ifrith
Publicerad 2010-10-29 20:08:42

Nu när jag ända är i farten täkte jag passa på att fråga Sminkan och Emma en sak... Jag har sjukt mycket ögonskuggor i satin, skimmer och glitter-aktiga formula. Jag har sminkat mig extremt llite sista sex månaderna... =/ och nu har jag delvis kommit på varför. Jag vill ju ha MATTA skuggor! Och eventuellt "piffa till en make" med EN skimmerskugga... Inte använda typ hundra skimriga skuggor i en make. Mjo. Kan ha att göra med åldern... =S. Jag tycker i alla fall inte att jag blir nöjd längre med de ögonmejker jag tidigare trivts i (dvs. skimmer etc.) Oj vad långrandig jag är! Min fråga är tips ang. matta skuggor! Gärna en palett jag har kikat på Coastal Scents warm palette. Har ngn. av er den? Det verkar vara en mix där med skuggor med olika formula. Jag har börjat inse fördelarna med paletter... sanningen är ju den att jag vanligtvis ine ORKAR rota igenom alla singelskuggor jag har så de ligger liksom mest övergivna och ledsna i lådorna. Babbel babbel. En guide/"tour" genom era matta skuggor är alltså mitt önskemål! /En mkt. trogen läsare. pst. Tack för all oändlig inspiration!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2010-10-29 20:10:26

Mjo just ja. Varför jag torterade er med det där feta och mestadels irrelevanta inlägget var för att Isadora fick mig att associera till den bruna/matta isadora kvintetten som jag äger.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-29 20:19:50

JBrobeck! It is perfect, isn't it! :D



Ninni! Japp! Det är ju snart Halloween!!



Ifrith! Matta ögonskuggor jag gillar är de Hot Pots som säljs på Coastal Scents och som man själv kan kombinera till en palett. Jag har inte warm palette men väl en med neutrala färger fast den är inte helt matt utan en mix. Matta skuggor är knepiga för de blir lätt flammiga så var noga när du väljer. Jag har någon matt palett jag e-bayat hem och den är okej men inte perfekt medan mina Hot Pots överlag är suveräna.

Och det är jätteroligt med långa kommentarer! Fortsätt med det!

Postat av: Emelie - Crazynails
Publicerad 2010-10-29 21:41:45

Är In The Army ett gammalt lack? För är inte flaskorna annorlunda?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-29 22:51:27

Emelie! Det verkar som de kör på två olika linjer, dels gamla och dels nya flaskan. Tack och lov har den gamla flaskan den gama penseln, som ju är bred men inte så bred som den nya. :D

Postat av: Samantha
Publicerad 2010-10-29 23:02:50

Jättesnygg färg !

Måste bara fråga om du införskaffat någon av nagellacken från Color Club's untamed luxury kollektion ? jag är jättesugen på att köpa Red Velvet .... för den verkar var lite som eyeko's vampira !? Har du provat någon färg ifrån den nya kollektionen ???

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-29 23:06:03

snyggt! älskar dekalen:)

Postat av: Ifrith
Publicerad 2010-10-29 23:30:36

Åh! Tack Sminkan. Jag har kikat på hot pot'sen men de e sjukt svårt välja färg från hemsidan. Vet du lovordat hotpotsen i blogginlägg förut. TACK! Ditt ord är min lag! Haha =D. Ska fokusera på hotpotsen då för som du säger vet jag de e så j-a svårt hitta bra matta skuggor. Men e dom bra så kan de va rena dynamiten för mina 30-åriga ögonlock. =). Åh. och ÅH igen. känner mig aldrig så "hemma" på en blogg som hos dig/er. TACK!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-30 09:52:21

Ifrith: Jag tycker också det är jättekul med långa kommentarer! Tyvärr är jag nog inte till så stor hjälp här, matta skuggor är inte min specialitet, jag är en skimmerflicka... dels för att jag tycker det är snyggt med skimmer och dels för att jag tycker matt är svårjobbat. Ska jag säga några matta som är bra så säger jag MUS Microshadow, jag har flera matta jag gillar därifrån. Men testa skuggorna iaf på handen innan du köper, alla skuggor från MUS är inte bra, medan somliga är ren och skär perfektion... Overall beautys Gabrielle Faust-kollektion innehåller också ett antal fina matta skuggor. De är dessutom underbart lättjobbade, vilket många matta som sagt inte är...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-30 09:54:02

Ifrith: jag hade inte uppdaterat så hade inte sett din kommentar innan jag skrev min. Måste bara säga att det är otroligt roligt att du känner dig hemma här hos oss, otroligt fin kritik verkligen!

Kram

Postat av: Karin
Publicerad 2010-10-30 10:44:56

Hej, tänkte bara fråga om någon av er prövat Redi's topplack? Är det snabbtorkande?

Isadoras höstkollektion med nagellack älskar jag för övrigt, så många gröna nagellack! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-30 11:00:58

Samantha! Jag har fyra av lacken från untamed Luxury, inte Red Velvet dock för den är, som du säger, lik Vampira och även andra lack av samma slag och jag har redan en tre-fyra likvärdiga.

De tre jag testat från den nya kollektionen har haft en någopt sämre formula än CC brukar ha, vilket känns tråkigt. Om det är Vampira du vill ha måste jag fråga varför du inte köper den? Sen är CC ett av mina favoritmärken så även en aningens sämre än vanligt är de inte dåliga.



Sanna! Visst var den söt!



Ifrith! Tack! Vi vill j uatt ni läsare ska känna er välkomna! <3



Sen håller jag med Emma, Gabrielle Faust-pigmenten är bra för att vara matta och MUS har några bra microshadows om du vill ha alternativ till Hot Potsen.



Karin! Ja, både jag och Emma har använt Redis topplack. Jag har använt även baslacket som är det bästa baslacket jag någonsin provat. Överlacket är snabbtorkande och har mycket gemensamt med Seche Vite. Bra glans, bra hållbarhet och bra torktid. Otroligt prisvärt! Observera att man kan köpa det i refillflaska och då är det så billigt att man nästan skäms!

Postat av: Feline
Publicerad 2010-10-30 13:34:56

VAFAN! Flaskan! Så jävla jävla avundsjuk! Visste inte att den fanns öht längre, har bara sett nya töntflaskan på 6 ml, fulare än alla andra flaskor tillsammans. Så du har 12 ml för pris..? IsaDoras "nya priser" (nu tveksam till det inom citattecken), 69 kr för 6 ml är det sämsta med deras lacker. (På andra plats kommer penseln.)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-30 18:54:05

Karin: jag tyckte Redi var sådär, helt okej, men ingen favorit. Påminner nog en del om seche vite som sminkan säger, men jag är inte så förtjust i det lacket heller...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-31 10:29:25

Feline! Jodå, på Kicks finns den "gamla" flskan med den bra penseln! 59 kronor flaskan kostade det. Jag hade tur! :D

Postat av: Feline
Publicerad 2010-10-31 19:46:36

En tia mindre för dubbelt så mycket?! På mitt Kicks har de bara nya sortens flaskor... :( Alltså, det är inte dig jag är förbnnad på (;D), men IsaDora... De kan inte rippa kunderna sådär. De får bestämma sig. Antingen tar de 59 för 12 ml, eller 69 för 6 ml. Eller allra minsta man kan begära är att de tar 59 för 6 ml. Fast helst inte över en tjuga. ;D Eller går tillbaka till 12 ml-flaskan som standard. Den flaskan var 1. större, 2. snyggare. Hah!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-31 22:18:32

Feline! Ja, jag har ingen aning om hur det kom sig att mitt Kicks hade de gamla flaskorna. Jag trodde det var två olika "linjer" av lack men finns samma lack i båda flaskorna är det ju himla mystiskt.

Håller med om att det är fult att höja priset som de gjort. Känns som lurendrejeri. Och nu är mitt lack plötsligt ett fynd jämfört med andras!

Postat av: Ellen:)
Publicerad 2011-01-05 10:07:57

Jag köpte fem 12ml flaskor i olika snygga färger för BARA 19kr STYCK nu på rean! ;D Det kallar jag fynd!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela