Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Peace on Earth

Publicerad 2010-10-24 16:59:51 i Naglar i grönt,


Innan helgen fick jag hem en beställning jag gjorde hos Trans Design för en tid sedan. Jag ville ha de båda mini-seten från OPI Burleque och passade samtidigt på att köpa några av lacken från China Glaze Tis the Season to be Naughty or Nice. Jag beställde två gröna från TD och har en order inskickad till 8ty8 på sex till. Egentligen vill jag ha alla men vi får se om jag faller till föga och skaffar resten eller om jag ska försöka visa lite självkontroll.


Peace on Earth är det lack som jag var mest sugen på ur hela kollektionen. En varm "mossa i solsken" färg som jag verkligen älskar. Formulan är härlig, lite tjock och perfekt att lägga ett kraftigt lager med. Två tunna lager ger mig kala fläckar och får bottenlagret att vilja följa med penseln på andra varvet så ett kraftigt lager rekomenderas. Glansen är ljuvlig, färgen likaså. Ett riktigt vackert grönt!


Som ni vet så öser regnet ner idag här i Stockholm så jag misslyckades med bilderna på detta precis som med bilderna på Shawn men jag hoppas ni får en uppfattning om den härlighet som är Peace on Earth alla fall.


Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-24 17:18:08

Såååå underbarT!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-10-24 17:35:39

Jag har det ju i badrummet så jag vet hur vackert det är. Har dock börjat med två andra naughy and nice-lack

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-10-24 17:53:34

Riktigt snyggt! :)

Postat av: Josephine/ Makeuponista
Publicerad 2010-10-24 19:04:58

Galet snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-24 19:07:08

Sanna! Ja, visst är det!



Kajalen! Ja, jag ser så fram emot att få mina andra sex från 8ty8. Hoppas de kommer i veckan!



Zizzie! Ja! Jag tycker det!



Josephine! Ja! Ett galet vackert lack!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-10-24 19:27:54

Åh, vad fint! Är så glad att jag beställt det här från Transdesign :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-24 20:25:01

Det ser jättefint ut! Men det var faktiskt inte det lacket jag såg fram emot mest att testa. Först ut hos mig var Frosty, men jag är inte så förtjust som jag hoppades att jag skulle vara. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-24 21:05:37

Jag tycker det ser fint ut, iaf på dig. Har nog ändrat uppfattning lite om såna här lack, du visar ju så sabla många;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-24 21:39:29

Maja! Du kommer älska det!



Nailtastic! Säg inte så. Jag är ju så sugen på Frosty men den beställde jag från 8ty8 så den kommer nog i veckan om jag har tur.

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-10-24 22:50:36

Dette er en grønn jeg virkelig kan like! Nydelig!

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-10-24 22:51:18

Dette er en grønn jeg virkelig kan like! Nydelig! :)

Postat av: Clara
Publicerad 2010-10-24 23:13:47

Dödsläckert! Vet inte,men det känns litet som om jag får sug efter att köpa alla gröna lack jag ser just nu.. Hmm. Skumt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-25 06:16:04

Emma! Sakta men säkert bryter jag ner ditt motstånd!



Solveig! Ja, den är skitsnygg, rent ut sagt!



Clara! Ja, det suget har jag haft länge!

Postat av: Sara B
Publicerad 2010-10-27 10:35:02

Supersnyggt! Är lite sugen på att beställa men har köpstopp för tillfället.En fråga om miniflaskorna bara,( jag har försökt maila samma transdesign men som vanligt inte fått svar) hur många minilack kan man beställa istället för ett stort, för att det ska rymmas i en flat rate box?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-27 18:30:25

Sara! Jag vet inte hur många, men jag har alla fall beställt 8 minilack och tre fullstora utan problem. Maila igen om du vill vara säker.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela